Pagina 1 van 1

oliedruk van 2l ts 75

Geplaatst: zo jan 06, 2008 16:39
door mverhari
hallo ik heb een 75 2l ts uit 91 en verlies oliedruk eerst had ik ongeveer 1bar oliedruk stationair met warme motor
en nu heb ik met een warme motor 0 bar druk ook brandt het oliepeil lampje terwijl er genoeg inzit
o ja het oliedruk lampje gaat gewoon uit. heeft een van jullie enig idee wat dit kan zijn

RE: oliedruk van 2l ts 75

Geplaatst: zo jan 06, 2008 16:51
door Stef33
Oliedruksensor zal wel stuk zijn, dit komt vaak voor. Zoek anders even op dit forum verder want er zijn de laatste tijd al een paar draadjes over deze sensor geweest.

Oliepeil kan veroorzaakt worden door slecht contact van de peilsensor of defecte sensor natuurlijk.

Zolang je op de peilstok genoeg olie hebt en het oliedruklampje normaal uitgaat zal er weinig aan de hand zijn. Geeft alleen geen lekker gevoel 2 slecht werkende sensoren, dus liever oplossen.

RE: oliedruk van 2l ts 75

Geplaatst: zo jan 06, 2008 17:04
door giulia-tom
Inderdaad, en als er niets stuk is (na controle) wil een olie met een goede viscositeit bij warme motor ook wonderen doen (dus het getal NA de W op de fles)

De meter op het dashboard is niet altijd de meest zuivere op de graad....onthou dat ook... :wink:

RE: oliedruk van 2l ts 75

Geplaatst: ma jan 07, 2008 22:02
door mverhari
dat van die sensoren daar zal het in zitten denk ik want de de olie is niet gewisseld
en verandert dus ook niet in 1 dag

in ieder geval bedankt voor de snelle reacties

RE: oliedruk van 2l ts 75

Geplaatst: di jan 08, 2008 02:51
door veur75
Heeft een TS ook niet van die conische aluminium proppen in de kruk-as?? Net als alle andere 4 Cyl. nord blokken. Ik heb dit zelfde ( van 1naar 0bar in korte tijd) 1x gehad met een alfetta prop uit de kruk-as, lag in het carter, nieuwe prop er in geslagen en het was weer okey. Maar wanneer was eerst??? dat je nog 1bar druk had? dag, maand, jaar geleden?? Hoeveel druk heb je nog bij bv 4000tpm, Ik had in het verleden een Ts met dik 300.000Km die gaf vol gas niet meer dan 2.5bar en 0bar bij stationair, bij deze moesten de lagers dus vervangen worden om de waarde's weer op niveau te brengen.