wat is dat voor een garage ?? het hoort inderdaad niet maar is ook, zoals eerder gezegd niet schadelijk. Pas als het geratel aanhoudt of tijdens de rit weer te horen is, is het aan vervanging/revisie toe.als ik mijn alfa 156 start hoor ik mijn nokken as versteller nu zegt de garage waar ik hem gekocht hebt dat dat hoort is dat zo??en hebben meer mensen last van dit geluid met starten.
Dat betekent toch juist dat de garagist je geen poot probeert uit te draaien of ben ik nou gek ?Ten eerste is het niet normaal dat je de nokkenasversteller hoort ratelen, een garagist die dit zegt moet maar in de pakken melk gaan handelen.
Dit moet je nooit pikken..., een nieuwe nokkenasversteller kost zo'n 140,- euries ecl btw en montage dus apart laten repareren komt op (+3 werkuren) zo'n 380,- euries, lekker door de garage laten opknappen.
Trouwens altijd om de 3 jaar of 60000 km de distrubitieriem, spanrollen en nokkenasversteller laten vervangen. (of die nou goed is of niet)
...dat vind ik ook steeds als ik bij het tankstation sta, de tank van de V6 te vullen...Jij bent GEK!!!!
Nou, als ie aan het rafelen is heb je hem er wel errug lang op laten zitten met alle risico's vandien....Om de 3 jaar vervangen dan spoor je ook niet helemaal. Ik hoor vaak mensen zeggen bij de 60.000 vervangen mar het is tussen de 60.000 en de 100.000 km. En kijk eens naar je riem als die er nog goed uitziet niets aan de hand is ie aan het rafelen ja dan wel vervangen........
Om de 3 jaar vervangen dan spoor je ook niet helemaal. Ik hoor vaak mensen zeggen bij de 60.000 vervangen mar het is tussen de 60.000 en de 100.000 km. En kijk eens naar je riem als die er nog goed uitziet niets aan de hand is ie aan het rafelen ja dan wel vervangen........
Alleen als je ongeveer 1000 euro hebt om aan je plaatselijke garagist te overhandigen, óf zelf zo'n bekende "H. Harry" bentOm de 3 jaar vervangen dan spoor je ook niet helemaal. Ik hoor vaak mensen zeggen bij de 60.000 vervangen mar het is tussen de 60.000 en de 100.000 km. En kijk eens naar je riem als die er nog goed uitziet niets aan de hand is ie aan het rafelen ja dan wel vervangen........