"Schrikken" is toch niet meer dan er kort durend een veel grotere kracht op zetten? Of dat nu beter is dan een lange sleutel kan ik niet zeggen, daarvoor heb ik niet voldoende ervaring. Bij mij persoonlijk is een hamer pakken juist een van de latere opties.
In het algemeen kun je gelijk hebben, maar in dit specifieke geval ga ik toch echt eerst voor verlengen (ik heb deze plug net vorige week zelf moeten lossen).
1) Een inbus sleutel 14 is gewoon te kort in verhouding tot de kracht die je er mee zou moeten kunnen leveren, een ringsleutel 13 is nog langer.
2) Als je een inbusdop op een 1/2" wringijzer zet ben je al langer dan extra sleutel op een inbus haaksleutel
3) De plaatsing van de plug is niet echt handig, dus kracht zetten lukt ook al niet zo goed op die haaksleutel.
4) Kom je bij een 105 met staande pedalen wel met een hamer op de sleutel zonder al te veel risico op je HRC te meppen?
5) Mijn auto stond niet hoog genoeg, dus echt lekker tikken was er niet bij geweest.
Maar dit alles is dus niet van toepassing voor Adrie, die heeft hangende pedalen en blijkbaar is het bij hem met een ring 19 te doen die ook gelijk een stuk langer is dan die inbus. En hij heeft hem ook al los.