Pagina 1 van 3

75 TS of 1.8??

Geplaatst: do jan 24, 2008 14:54
door Sargon
Hallo Allemaal,

Ik zit met het volgende: Ik wil een 75 aanschaffen maar nu twijfel ik of ik een 1.8 moet overwegen of voor de 2.0 TS gaan. Heb een goede harde 1.8 in het verschiet maar vraag mij af of een ts niet veel sportiever is. Kijk, op papier is de TS sneller maar ik heb gehoord dat dit in de praktijk wel meevalt. Verder heb ik gezien dat het verbruik van een 1.8 meer is dan van een ts, klopt dit in de praktijk?
Kan iemand, met ervaring met een of beide type auto's mij misschien wat meer info geven?
En wat de ervaringen zijn?

Bijvoorbaat heel hartelijk dank van een twijfelaar.... :roll:

RE: 75 TS of 1.8??

Geplaatst: do jan 24, 2008 14:57
door Bartman
Neem een TS. Zuiniger, (echt) sneller en leuker.

Of koop de 1800 en bouw m om.

RE: 75 TS of 1.8??

Geplaatst: do jan 24, 2008 14:58
door alfaqv75
duidelijk een TS

meer vermogen en een sper as maken hem een stuk sportiever
heb wel eens een 1.8 gereden die een TS aardig bij hielt, maar over het algemeen is een TS gewoon een stukje sneller

RE: 75 TS of 1.8??

Geplaatst: do jan 24, 2008 15:16
door Dottore M
Minstens TS !

RE: 75 TS of 1.8??

Geplaatst: do jan 24, 2008 15:24
door Sargon
Bedankt voor jullie reakties!

Die 75 1.8 is wel een goede harde auto voor niet veel geld. Wat zou het kosten om er een goed ts-blok in te zetten?

Re: RE: 75 TS of 1.8??

Geplaatst: do jan 24, 2008 15:37
door frankalfa
Bedankt voor jullie reakties!

Die 75 1.8 is wel een goede harde auto voor niet veel geld. Wat zou het kosten om er een goed ts-blok in te zetten?
Met t blok alleen heb je niet alle TS goodies te pakken; ook oa de versnellingsbak met sperdiff (léuk!) en de geventileerde schijven vóór zijn de moeite waard...
Kijk ,kun je voor een erg laag bedrag de ,zoals je zelf zegt harde, 1.8 kopen dan is er de mogelijkheid om een TS met slechte body en goede techniek te scoren en 1+1=2 doen...Alles is over te bouwen als t daarover gaat, plug and play voor een erg groot deel.

Optie 2 is een harde TS te zoeken voor een wat hoger bedrag en dan ben je in 1x klaar...

Is net wat je zelf wilt en kunt; moet je het overbouwwerk allemaal uitbesteden bij een garage oid is het een stuk voordeliger om een goede TS te zoeken schat ik zo... :?
Suc6, 75's zijn zowiezo 8) , grtz,fRank

RE: 75 TS of 1.8??

Geplaatst: do jan 24, 2008 16:01
door Rob75
Wat een leuke keuze blijft dit toch.

Een TS is inderdaad leuker om te rijden aangezien deze sneller is en nog soepeler. Neem daar de betere remmen bij en het plaatje is compleet.

Aan de praktische kant: vind maar eens een goede 75 en dan maakt het niet uit welk type. Roest is een probleem als ook hoge kilometerstanden met alle gevolgen van dien. Ik denk dan ook dat een budget stellen en daar binnen zoeken belangrijker is dan de keuze 1.8 of TS. Een goede 1.8 rijdt ook geweldig! (en scheelt een hoop Spee eurocenten)

Mocht je verzinnen om een 1.8 om te bouwen naar TS bedenk dan dat de volgende onderdelen anders zijn:

- remmen,
- 5 gaats naven,
- cardanas,
- versnellingsbak
- fusee voor,
- plaats accu,
- draadboom motor.

Dit zul je bijna geheel om moeten bouwen. Gezien het feit dat een 75 een wat eigenaardige constructie is zul je dit zelf moeten kunnen of een hele dikke portemonee hebben als een garage dit gaat doen.

Kortom succes met je keuze,

Rob

RE: 75 TS of 1.8??

Geplaatst: do jan 24, 2008 16:05
door Aernoudt
Meteen een TS kopen !

RE: 75 TS of 1.8??

Geplaatst: do jan 24, 2008 16:13
door alfaqv75
hoge km-stand hoeft niet gelijk negatief te zijn

de 75 blokken (mits enige verzorging) halen allemaal 3ton (behalve vd turbo weet ik dat niet)
maar heb meerdere TSjes gereden met 2 ton, 1.8jes met 2 en zelfs 3 ton, 1xTS met 3,8 ton en nu een V6 met 2ton
motorisch maakt het dus niet zo veel voor de km-stand uit, maar dat is mijn mening

Re: RE: 75 TS of 1.8??

Geplaatst: do jan 24, 2008 16:23
door Dottore M
Meteen een TS kopen !
Als je ziet wat een paar lullige centen ze moeten kosten momenteel -> V6 geen optie ? Als je 2000 punten te vergeven heb kan je echt wel een redlijke zespitter op de kop tikken. Het onderhoud is wel duurder, en ook benzine lust ie wel, maar ik heb dat er zelf i.i.g. voor over.

En ook al koop je er één met roest waar je na 3 jaar echt aan moet lassen om esthetische- of verkeersveiligheidsredenen, dan geef je hem weg aan iemand voor een 4-pack Duvel, en heb je voor niet al te veel centen leuk gereden die tijd.

...maar dat vroeg je niet ;)

Re: RE: 75 TS of 1.8??

Geplaatst: do jan 24, 2008 16:36
door Gordon
hoge km-stand hoeft niet gelijk negatief te zijn

de 75 blokken (mits enige verzorging) halen allemaal 3ton (behalve vd turbo weet ik dat niet)
maar heb meerdere TSjes gereden met 2 ton, 1.8jes met 2 en zelfs 3 ton, 1xTS met 3,8 ton en nu een V6 met 2ton
motorisch maakt het dus niet zo veel voor de km-stand uit, maar dat is mijn mening
Heb in de Giulietta een 1.8 blok liggen van een 75. Daar staat nu 3,6 ton op maar ik ben bang dat het een aflopende zaak aan het worden is: bovenop cylinder 3 is langzaamaan een zwembadje van koelwater aan het ontstaan. Geen idee waar het vandaan komt :(

RE: 75 TS of 1.8??

Geplaatst: do jan 24, 2008 16:52
door alfaqv75
Heb in de Giulietta een 1.8 blok liggen van een 75. Daar staat nu 3,6 ton op maar ik ben bang dat het een aflopende zaak aan het worden is: bovenop cylinder 3 is langzaamaan een zwembadje van koelwater aan het ontstaan. Geen idee waar het vandaan komt
mag het na 3,6 ton....

het blok wat 3,8 ton had gelopen zat in een 155, dat blok rijdt nog steeds rond :blue_shocked:

RE: 75 TS of 1.8??

Geplaatst: do jan 24, 2008 17:20
door Sargon
"Met t blok alleen heb je niet alle TS goodies te pakken; ook oa de versnellingsbak met sperdiff (léuk!)", Heeft de 1.8 dat dan niet, die versnellingsbak met sperdiff?? Ik heb me laten vertellen van wel.
Die geventileerde remmen voor niet inderdaad, dat wist ik.

mmmm....dan ga ik misschien toch liever voor een TS. Je kan het beter meteen goed doen lijkt me. Een v6 lijkt me toch weer iets te duur in onderhoud en brandstof en ik heb gehoord dat veel van de pk's niet op het asfalt belanden. Maar trekken doet ie vast wel :D

En is er ook nog verschil tussen bouwjaar van 1.8tjes, dat er snellere zijn?
[/i]

RE: 75 TS of 1.8??

Geplaatst: do jan 24, 2008 17:31
door frankalfa
Nope 1.8 heeft geen sper (1.8 turbo daarentegen wel dacht ik)
Value for money kom je idd bij een TS uit, een v6 (zeker een America) zuipt als een leiendekker bij fun maken. (lees stevig trappen 8) )
1.6, 1.8 en 2.0 had je vroegah ook in carburateuruitvoering (serie 1) ,maar ook daar liep zeker bij laatstgenoemde (hier spreekt een ervaringsdeskundige :evil: ) de benzine ahw zo de uitlaat uit...
Kortom wil je én redelijk zuinig rijden (stevig blazen door de polder en nog 1:10 halen met 2 vingers in de neus!), veel lol met dwarsgaan én een blok wat doorgaans écht veel km's aankan>de 75 Twin Spark!
Nou nog een hard exemplaar scoren (lees de rubriek aandachtspunten voor genoemd model eens door! :idea: ) en dan ben je t mannetje! :wink:
Suc6,grtz,fRank

RE: 75 TS of 1.8??

Geplaatst: do jan 24, 2008 17:34
door ronald
Jullie hebben allemaal gelijk.. :D


Maar...

In het verleden zijn er prachtige 1.8en naar de sloop gegaan omdat niemand ze wilde hebben.. Indy's waren tot een paar jaar geleden ook niet gewild, alleen maar TS, turbo en V6. Zijn ook de beste keus, maar als je aan een budget gebonden bent kun je voor erg weinig een prima 1.8 op de kop tikken..

Begrijp je?