weet iemand wat het zou kunnen zijn
De batterij laad nog ...maar moet zeggen de wagen heeft 1.5 jaar stil gestaan en moet stil aan uit winterslaap

Heb hetzelfde bij mijn 16V, ff iets gas en het is weg. Ik ga er vooralsnog vanuit dat er te weinig toeren gemaakt worden bij het starten.Het batterij lampje bij m'n 33 16v blijft branden als ik m start maar zodra ik gas geef gaat m uit ..![]()
weet iemand wat het zou kunnen zijn
Jij ook alWas namelijk mijn eerste alfa ......en je weet wat ze zeggen de eerste keer vergeet je niet ....
Bedankt ga het eens na checken....maar hoe komt het dan dat het lampje enkel brand bij het starten en niet aan blijft?Hoi,
Wat is de KM stand?
Het is een standaard iets op een 33 maar als de km stand hoger is dan pakweg 150K kan het zijn dat de koolborstels ver weg zijn en dat daardoor het contact met de collector in de dynamo minder wordt (heeft iedere auto trouwens last van). Koolborstels vervangen doe je bij een 33 tegelijk met de ingebouwde regelaar en kost ongeveer 30 tot 40 euro. (die regelaar zit trouwens aan de achterkant van de dynamo met twee boutjes vast (is het stukje dat een beetje het model van een banaan heeft.
Thom
Als de koolborstels ver genoeg versleten zijn dan blijft het lampje branden..Bedankt ga het eens na checken....maar hoe komt het dan dat het lampje enkel brand bij het starten en niet aan blijft?
HaHa, en dan looptie 1 op 20, wel zo voordelig.het was vroeger een sport om het lampje nog te laten branden als je op je werk aan kwam!!
gewoon niet meer dan 1500tpm maken