Gebruikersavatar
christian75
Member
Member
Berichten: 140
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 17:12
Locatie: Velp
Contacteer: Website

4 X losse gasklephuizen Alfa 75

ma mei 12, 2008 16:55

Ciao,

Hierbij even een vraag: kan van iemand 4 losse gasklephuizen compleet met airbox kopen voor een 75 TS.
Scheelt dit wat in vermogen en heeft het meer zin onderin of bovenin het tpm gebied? Het gaat overigens
om een nu nog standaard TS blok maar wordt dalijk voor SI opgebouwd en zal dus ook wat meer vermogen
gaan leveren :lol:
Alfa75greetz

Christian75

- Peugeot 106 Xsi (snel en blijft het doen)
- Slopel Vectra vd zaak

Komt snel: Volvo S40 T4

Gebruikersavatar
Alfa4ever
Full Member
Full Member
Berichten: 294
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:37
Locatie: Drachten
Contacteer: Website

Re: 4 X losse gasklephuizen Alfa 75

ma mei 12, 2008 17:06

Hoi,

Als de resonantielengtes van het inlaattraject en de diameters gelijk blijven, blijft de koppelkromme en dus ook de vermogenskromme gelijk. Wel is het zo dat als de 4 gaskleppen dichterbij de inlaatkleppen komen te zitten dat de motor nerveuser wordt en directer op het gas reageert. Wel een leuke ingreep dus!
GTV 3.0 24V '00, 147 JTD 16V '05, GTV6 3.0 '83 totaalrestauratie, 33 1.3 S '89
gehad:
145 JTD Squadra Massimo '00, 75 3.0 V6 America '90, Sud 1,5 Ti QV, Sprint 1.5 QV, 33 1.7 16V '87, 33 1.7 16V '90

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: 4 X losse gasklephuizen Alfa 75

ma mei 12, 2008 17:20

icm een ander motormanagement zal er wel meer te halen zijn..
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: 4 X losse gasklephuizen Alfa 75

ma mei 12, 2008 18:27

Vooral bovenin zal je meer vermogen krijgen, als je dat met andere programmering van de ECU tenminste regelt. Da's wel een aanrader als je zulke veranderingen gaat uitvoeren. Onderin zal je door minder puls-druk-vulling wat minder hebben, op 't circuit niet zo'n probleem, maar voor een daily driver is het vervelend in de file en zo.

Terug naar “Algemene Technische vragen”