Pagina 1 van 2
Slangklem stuurbekrachtiging begeven
Geplaatst: ma jan 03, 2005 20:38
door almera8
Zaterdag heeft een slangklem van de stuurbekrachtiging het begeven, hele oprit onder de olie en een herrie!!!

Nieuw slangklemmetje erop, olie bijgevuld en een herrie!!!
Ik hoop dat het een kwestie van ontluchten is.... Weet iemand hoe dat moet??
Of moet ik op zoek naar een nieuwe pomp....
BTW al twee slangklemmen (van diesel toevoer) kapot sinds september....
Geplaatst: di jan 04, 2005 10:02
door GTV Boy
IK ben toch bang dat je een nieuwe pomp nodig zult hebben.
Doordat hij een tijdje droog heeft gelopen zullen de afdichtigingen en de lagers een forse tik hebben gehad. Ontluchten hoeft niet, dit gebeurt normaal automatisch.Je zou het toch kunnen proberen om met lopende motor even de dop van je reservoir af te draaien.
Er zijn bedrijven die pompen reviseren maar je kunt het beste even op Marktplaats. nl kijken. Daar worden regelmatig gebruikte pompen aangeboden.
Dat bespaart je toch weer wat euro's.

Geplaatst: di jan 04, 2005 11:08
door Giulia1300ti
Om wat voor auto gaat het hier eigenlijk? Afgaande op je usernaam een Nissan Almera?
Geplaatst: di jan 04, 2005 16:16
door almera8
Jah sorry... T gaat hier om een alfa 156 1.9 jtd 105 pk.
Ga dat losdraaien van de dop nog even proberen vanavond, hij heeft namelijk hooguit een minuut stantionar met erg weinig olie gedraaid. En krijg al wel allemaal bubbels in het reservoir, heb geen idee of dat normaal is of niet.
Begin ondertussen wel meer en meer nissan fan te worden... We hebben de auto nu drie jaar en de onderhoudskosten reizen de pan uit...

Twee nieuwe wiellagers beide linksachter, volgens de dealer de druksensor van de commonrail wat na eigen onderzoek gelukkig slechts een slangklem van de diesel toevoer bleek, twee maanden daarna van de retourleiding nog een slangklem. Nu dus nog een slangklem van de stuurbekrachtiging
Misschien hebben we gewoon erg veel pech met deze auto....
BTW usernaam is van heel vroeger, heb een tijdje auto's gewassen bij een Nissan dealer. Zie ook het oude forum.
Geplaatst: di jan 04, 2005 16:35
door GTV Boy
Ik denk dat je gewoon pech hebt. Een 156 is over het algemeen toch best wel een betrouwbare auto volgens de statistieken.Misschien heb jij toevallig een maandagmorgen auto.
Het feit dat er bubbels uit je reservoir komen voorspelt weinig goeds
Dat is een een teken dat de pomp blaast I.P.V. zuigt. Waarschijnlijk is een minuut toch te lang geweest.

Geplaatst: di jan 04, 2005 21:41
door almera8
Als ik de auto start dan zuigt de pomp nog wel, het niveau daalt ongeveer 3 cm. Als de motor weer uit staat stijgt het niveau en zitten er allemaal kleine belletjes in de vloeistof. Heb de auto ook even zonder de dop laten lopen, maar geen succes...

Geplaatst: di jan 04, 2005 21:50
door Huib
Dus je hebt 8 almera's in elkaar gereden bij die nissan dealer? Hulde!

Geplaatst: di jan 04, 2005 22:01
door almera8
@ Huib. Nee, die 8 is uit de lucht komen vallen...
Geplaatst: do jan 06, 2005 21:36
door almera8
Gisteren bij de plaatselijke alfa specialist langs geweest. Het toverwoord was toch ontluchten.
Procedure:
-De dop van het reservoir draaien
-Motor starten
-Stuur volledig naar rechts draaien
-Olie bijvullen
-Stuur volledig naar links draaien
-Olie bijvullen
Dit net zo lang herhalen totdat de herie verdwenen is en er geen olie meer bij kan. Het olie niveau stijgt dan ook niet meer als de motor uit gaat. Volgens de specialist geen blijvende schade.

Geplaatst: do jan 06, 2005 21:43
door GTV Boy
Gelukkig

. Het had slechter kunnen aflopen. Moet niet te vaak gebeuren!

RE: Slangklem stuurbekrachtiging begeven
Geplaatst: za feb 18, 2006 20:20
door Richard75
en wat je tot nu toe hebt gehad met de auto zoals je t zelf zei waren alleen maar slangklemmetjes van een paar euro:P
RE: Slangklem stuurbekrachtiging begeven
Geplaatst: zo feb 19, 2006 20:39
door almera8
De alfa is inmiddels weg, maar die slangklemmetjes waren niet het enige. O.a. 3 keer hetzelfde wiellager in 4 jaar tijd. Volgens de dealer domme pech en of we het volledige bedrag willen storten. Coulance?! Ben je gek geworden ofzo! Hadden ze nog nooit van gehoord, dit waren we beter gewend van de Nissan dealer.
Voor ons in ieder geval nooit (in de nabije toekomst in ieder geval) een alfa weer. Ondertussen is de alfa vervangen door een Mazda 3 Sport, voelt een stuk degelijker (nieuwer) en ook de garantie is stukken beter. Ter illustratie, de lichtmetalenvelgen vertonen bij het hart kleine blaasjes, alsof het roest. De auto is ondertussen 2 jaar oud, maar direct het aanbod om het met de importeur op te nemen en één week later de mededeling dat de nieuwe velgen onderweg zijn! Gewoon super!! Bij de alfa wilden ze na lang aandringen voor een lakschade op een één jaar oude auto helemaal niets doen.... De lakschade was overigens omdat de lak niet goed heeft gehecht, kort nadat we het hadden aangekaart bij de dealer een kleine schade gereden en de eerdere lakschade mee laten spuiten. In de drie jaar daarna geen last meer van gehad.
Sorry moest het even kwijt.
Groetjes Richard
RE: Slangklem stuurbekrachtiging begeven
Geplaatst: zo feb 19, 2006 21:47
door Gtvco
Veel plezier met je Zoom-Zoom-Zoom

RE: Slangklem stuurbekrachtiging begeven
Geplaatst: ma feb 20, 2006 00:34
door Ricambi Originali
Is een Mazda Sport dan niet wat te riskant voor je..? Aan een Toyota heb je nog minder onkosten denk ik
Groet, Ro
Re: RE: Slangklem stuurbekrachtiging begeven
Geplaatst: ma feb 20, 2006 18:31
door Richard75
O.a. 3 keer hetzelfde wiellager in 4 jaar tijd.
Te weinig vet erin??