marga kager

stuurhuis

za mei 17, 2008 19:03

Mijn stuurhuis lekt

Mijn vraag is zijn de spoorstangbalgen los verkrijgbaar?en is het erg duur om ze te laten vervangen?of is het zelf wel te doen?alfa 155

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

RE: stuurhuis

za mei 17, 2008 19:07

bedoel je met balgen de stofhoezen?

de stofhoezen zijn iig los verkrijgbaar,
meestal als het stuurhuis olie lekt, dan is het aan revisie ( of vervanging) toe.
maar hij kan bijvoorbeeld ook lekken langs een koper afsichtringetje bij de leiding(en)

marga kager

RE: stuurhuis

za mei 17, 2008 19:13

het is inderdaad de stofhoes aan de rechterzijde .weet jij of het een beetje zelf te doen is.of wordt het garagewerk?

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: stuurhuis

za mei 17, 2008 22:09

Voor een ervaren monteur met werkplaats is alles zelf te doen... Wat voor auto is het precies en wat is je ervaring? Als het uit de stofhoezen lekt is het meestal iets in je stuurhuis wat lekt en uiteindelijk komt het dan door de hoezen naar buiten. Hoezen vervangen helpt dan dus niet.

marga kager

RE: stuurhuis

ma mei 19, 2008 22:04

Het is dus wel het stuurhuis dat lekt.en dat kan ik dus niet zelf doen.vervangen door nieuw kost zeker 450 euro en dan heb ik het nog niet over arbeidsloon en uitbalanceren,en de apk komt er ook aan.in juni
motorisch is hij uitstekend.en net de voorste uitlaatpijp vernieuwd en de rembekrachtiger.dus dat is balen.maar dat wordt me toch te duur.
en zal waarschijnlijk afscheid van mijn 155 moeten nemen, met bloedend hart.dus als er nog liefhebbers zijn?ik begin alvast te sparen voor een 156.bedankt allemaal voor de adviezen

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4389
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: stuurhuis

di mei 20, 2008 06:58

Je hebt nog 2 opties:
1) Voeg wat oil leak stop toe aan de stuurbekrachtigingsolie. Kosten iets van E20. Arbeid, 5min? Jaar of 3 geleden bij de bmw van een goede vriend van me gedaan. Rijd nu nog rond, lekvrij. En ding lekte serieus. Oil leak stop maakt verharde olie keerringen weer soepel. Te koop bij een goede automaterialen zaak. Mijn idee: nee heb je ja kan je krijgen.
2) waarom een nieuwe stuurhuis op een oude auto? Bij een sloperij of hier op het forum of op het artc155 forum is voor veeeeeel minder dan E450 ook wel een goed gebruikt stuurhuis te vinden. Het overwegen waard als de je 155 verder OK is. Ben geen 155 kenner maar denk dat er misschien 2 a 3 uur arbeid in v/v stuurhuis zit? (iemand hier die wel een reeel inschattig kan doen?)
Wat door jou balanceren met stuurhuis v/v van doen heeft is me een raadsel. In principe moet je na stuurhuis v/v de sporing afstellen maar als nauwkeurig wat atstanden opmeet voor het v/v zou ik dat ook nog wel achterwege durfen te laten. (al eens geprobeerd in het verleden en later laten controleen bij de banden/uitlijnbedrijf, afwijking was minimaal)
Van een ding kun je sowieso zeker zijn, als je 155 nu verkoopt met lekkende stuurhuis krijg je er echt heel weinig voor dus kost je ook een bak met geld.

Gr,
DJ

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: stuurhuis

di mei 20, 2008 08:23

Wat voor 155 heb je? Ik heb nog een stuurhuis liggen voor de 8V/V6.

marga kager

RE: stuurhuis

wo mei 21, 2008 21:47

Hallo Samen
Ik heb vandaag oil leak stop ingegooid bedankt voor de tip.ik hoop dat het afdoende is,.ook bedankt degene die een stuurhuis te koop had.wij hebben een 155 2ltr TS
Ik ben blij dat ik lid ben van de club leuk dat iedereen zo behulpzaam is zo kan ik nog langer genieten van mijn 155 groetjes

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: stuurhuis

do mei 22, 2008 11:38

Hallo Samen
Ik heb vandaag oil leak stop ingegooid bedankt voor de tip.ik hoop dat het afdoende is,.ook bedankt degene die een stuurhuis te koop had.wij hebben een 155 2ltr TS
Ik ben blij dat ik lid ben van de club leuk dat iedereen zo behulpzaam is zo kan ik nog langer genieten van mijn 155 groetjes
Welk bouwjaar? van 1995 en later zit een ander stuurhuis op, ik heb dus van 1992-1995 wel liggen, maar van daarna niet.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4389
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: stuurhuis

ma mei 26, 2008 12:35

Nou ben ik toch nieuwsgierig of het in dit geval ook geholpen heeft. Blijft natuurlijk afwachten, het blijft een beetje een lapmiddel.

DJ

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: stuurhuis

ma mei 26, 2008 19:14

Nou ben ik toch nieuwsgierig of het in dit geval ook geholpen heeft. Blijft natuurlijk afwachten, het blijft een beetje een lapmiddel.
DJ
Valt mee. Ik heb het ook eens geprobeerd en het stuurhuis was daadwerkelijk dicht. 2 jaar later ook nog. Het duurt wel even voordat ie ook helemaal dicht is.

marga kager

RE: stuurhuis

zo jun 01, 2008 20:33

De lekkage is er nog steeds DJ hoelang zal het duren of het helpt praat je over weken of maanden?
Ik zit er aan te denken om een gebruikt stuurhuis er in te zetten maar ik zoek een ruimte met brug en hulp en een stuurhuis.van 1994.wij wonen in Alkmaar dus als er alfa hobbyisten in de buurt zijn.(tegen betaling uiteraard).ben zelf wel technisch aangelegd.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: stuurhuis

zo jun 15, 2008 21:25

De lekkage is er nog steeds DJ hoelang zal het duren of het helpt praat je over weken of maanden?
Ik zit er aan te denken om een gebruikt stuurhuis er in te zetten maar ik zoek een ruimte met brug en hulp en een stuurhuis.van 1994.wij wonen in Alkmaar dus als er alfa hobbyisten in de buurt zijn.(tegen betaling uiteraard).ben zelf wel technisch aangelegd.
Stuurhuis heb ik dus wel liggen, hobbygarage in de buurt? het is wel even een klusje want het subframe moet los.

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: stuurhuis

zo jun 15, 2008 22:00

Stuurhuis mag lekker voor de apk hoor,tenminste,volgens mijn baas.
Als ie maar zonder hakkelen overbrengt,en als je je stuur 15 graden draait moeten je wielen reargeren.
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

marga kager

RE: stuurhuis

wo jun 18, 2008 19:58

Ben ik even een geluksvogel mijn 155 is toch door de APK keuring gekomen ondanks de lekkage.
er waren een paar kleine dingen die ik zelf op kon lossen.
De lekkage is er nog steeds.maar lijkt iets minder.we gaan nu op vakantie en na de vakantie gooi ik er voor de zekerheid nog een keer oil leak in.
Als het een beetje meezit hoef ik dan misschien geen nw.stuurhuis.
Bedankt.

Terug naar “Algemene Technische vragen”