Acceleratiepompjes gefixed (90% opgelost)
Geplaatst: do aug 07, 2008 19:12
Nou de veertjes zijn binnengekomen vanuit engeland.
Meteen de pompjes in elkaar gezet en afgesteld, het hele mechanisme loopt nu een stuk beter.
Alleen loopt het blok nog niet lekker en heb ik iets vreemds:
Standaard instelling gedaan voor DHLA-H carbs (mengselschroeven 4 slagen uit, stat. schroef 2 slagen in vanuit aanslag).
Motor start eerst niet en liep heel slecht, blijkt dat 1 van de vlotters blijft hangen, de linker carb liep over.
Nu loopt het blok weer (best rustig) maar ik kan de stat. toerentalschroef helemaal uitdraaien en dan nog blijft het blok 1000 toeren lopen.
Mengselschroeven 1 voor 1 teruggedraaid totdat het blok zwaarder ging lopen en vanaf dat punt 2 slagen terug (staan nu dus ongeveer 3 hele slagen uit).
Als ik dan met een volledig uitgedraaide stat. toerentalschroef de carbs dichtdruk gaat het blok rustiger lopen. De carbs blijven dus deels openstaan (ik denk vooral de linker).
Ook heb ik rookontwikkeling onder bij het spruitstuk, ruikt een beetje olie/plastic achtig, geen benzinelucht. Lijkt of daar iets zit te smelten....
Voor de rest start het blok wel netjes en blijft ook zelfstandig draaien.
Wie o wie nog tips, ik vertrouw zelf de linker carb niet helemaal (heb ook het vermoeden dat het asje is getordeerd).
Meteen de pompjes in elkaar gezet en afgesteld, het hele mechanisme loopt nu een stuk beter.
Alleen loopt het blok nog niet lekker en heb ik iets vreemds:
Standaard instelling gedaan voor DHLA-H carbs (mengselschroeven 4 slagen uit, stat. schroef 2 slagen in vanuit aanslag).
Motor start eerst niet en liep heel slecht, blijkt dat 1 van de vlotters blijft hangen, de linker carb liep over.
Nu loopt het blok weer (best rustig) maar ik kan de stat. toerentalschroef helemaal uitdraaien en dan nog blijft het blok 1000 toeren lopen.
Mengselschroeven 1 voor 1 teruggedraaid totdat het blok zwaarder ging lopen en vanaf dat punt 2 slagen terug (staan nu dus ongeveer 3 hele slagen uit).
Als ik dan met een volledig uitgedraaide stat. toerentalschroef de carbs dichtdruk gaat het blok rustiger lopen. De carbs blijven dus deels openstaan (ik denk vooral de linker).
Ook heb ik rookontwikkeling onder bij het spruitstuk, ruikt een beetje olie/plastic achtig, geen benzinelucht. Lijkt of daar iets zit te smelten....
Voor de rest start het blok wel netjes en blijft ook zelfstandig draaien.
Wie o wie nog tips, ik vertrouw zelf de linker carb niet helemaal (heb ook het vermoeden dat het asje is getordeerd).