Pagina 1 van 1

Acceleratiepompjes gefixed (90% opgelost)

Geplaatst: do aug 07, 2008 19:12
door edwinvanpoeijer
Nou de veertjes zijn binnengekomen vanuit engeland.
Meteen de pompjes in elkaar gezet en afgesteld, het hele mechanisme loopt nu een stuk beter.
Alleen loopt het blok nog niet lekker en heb ik iets vreemds:

Standaard instelling gedaan voor DHLA-H carbs (mengselschroeven 4 slagen uit, stat. schroef 2 slagen in vanuit aanslag).
Motor start eerst niet en liep heel slecht, blijkt dat 1 van de vlotters blijft hangen, de linker carb liep over.

Nu loopt het blok weer (best rustig) maar ik kan de stat. toerentalschroef helemaal uitdraaien en dan nog blijft het blok 1000 toeren lopen.
Mengselschroeven 1 voor 1 teruggedraaid totdat het blok zwaarder ging lopen en vanaf dat punt 2 slagen terug (staan nu dus ongeveer 3 hele slagen uit).
Als ik dan met een volledig uitgedraaide stat. toerentalschroef de carbs dichtdruk gaat het blok rustiger lopen. De carbs blijven dus deels openstaan (ik denk vooral de linker).

Ook heb ik rookontwikkeling onder bij het spruitstuk, ruikt een beetje olie/plastic achtig, geen benzinelucht. Lijkt of daar iets zit te smelten.... :evil:

Voor de rest start het blok wel netjes en blijft ook zelfstandig draaien.
Wie o wie nog tips, ik vertrouw zelf de linker carb niet helemaal (heb ook het vermoeden dat het asje is getordeerd).

RE: Acceleratiepompjes gefixed maar motor loopt niet lekker

Geplaatst: vr aug 08, 2008 12:11
door gtv 105.21
Heb je de carbs droog/ uit de auto geprobeert, dat wil zeggen heb je er vloeistof in gehad en gekeken of beide carbs de zelfde hoeveelheid vloeistof leveren bij een gegeven aantal malen pompen.

als hier heel veel verschil in zit gaat het niet werken, je kunt door de veer bij de ene strakker te zetten of de ander losser de boel stellen.

Carbs zijn simpele dingen maar dan moet wel allees goed zijn en werken.

Han





:twisted:

RE: Acceleratiepompjes gefixed maar motor loopt niet lekker

Geplaatst: vr aug 08, 2008 12:45
door edwinvanpoeijer
heb de carbs op de werkbank nagemeten en afgesteld. De acc. pompjes doen het goed (ook de sproeiers)

RE: Acceleratiepompjes gefixed maar motor loopt niet lekker

Geplaatst: vr aug 08, 2008 21:24
door ollie75
Is het stangetje vanaf het draaipunt naar de carburateurs wel van de goede lengte.Lijkt wel of deze de carburateurs iets geopend houdt.Verder is het ook belangrijk dat de carburateurs goed synchroon staan.Ook dit is van invloed op het stationair toerental.Dit kan men het beste met een ouderwetse kwikkolom doen of met een vacuum meter.Ook is het ontstekingstijdstip van invloed op het stationair toerental.Als het ontstekingstijdstip te laat staat kan de motor heel snel te warm worden.Vandaar mischien de geur.

RE: Acceleratiepompjes gefixed maar motor loopt niet lekker

Geplaatst: za aug 09, 2008 10:22
door edwinvanpoeijer
Gisteren de boel nog even goed nagelopen, het blok loopt nu behoorlijk goed.
Stationair nog iets onstabiel (synchronisatie nog verfijnen) maar voor de rest trekt het blok als een gek :D

De rook en stank kwam waarschijnlijk af van een draad die naar de versnellingsbak loop. Daar zit wel een
isolatie omheen tegen de warmte maar deze draad lag tegen het spruitstuk aan :oops:

Hiermee kunnen we op vakantie :thumbs:

RE: Acceleratiepompjes gefixed (90% opgelost)

Geplaatst: di aug 12, 2008 13:26
door edwinvanpoeijer
Problemen zijn bijna helemaal opgelost, voldoende in ieder geval om met een goed gevoel op vakantie te kunnen.

De rook/lucht is weg, heb het kabeltje wat tegen het spruitstuk hing een stukje verhangen.
Vlotterniveau nogmaals gecontrolleerd en bijgesteld, staat nu op 15mm en lopen niet meer over, waarschijnlijk bleef
de vlotternaald hangen waardoor een carb over aan het lopen was en de motor dus verzoop.

Lekker een stuk gereden en de auto trekt goed en loopt netjes, Barend heeft de synchronisatie nog even bijgesteld.

Er resten nu nog 2 kleine probleempjes die ik met de tijd eens ga oplossen:

- Gaskleppen komen nog steeds niet altijd helemaal terug (daardoor loopt het blok soms 1000-1200 toeren stationair)
probleem hersteld zich echter ook regelmatig spontaan en tijdens het rijden heb ik er geen last van.
- Nog steeds een kleine sputtering maar niet meer zo erg als van te voren.

Deze 2 problemen hebben denk ik gewoon te maken met het feit dat de gaskleppen niet helemaal gelijk staan (bij volgas zit er bijvoorbeeld
een redelijk verschil in).Tevens lopen ze een beetje zwaar (bij bijna gesloten gaskleppen).
Na de vakantie zal ik hier eens naar gaan kijken.