Pagina 1 van 1

Remmen aanpassing voorzijde 75 V6 racer

Geplaatst: za okt 11, 2008 22:34
door Reinders
Zijn bezig om de remmen voor aan te passen maar twijfelen nog wat te doen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

We hebben achter de remmen naar buiten gebracht en gebruiken schijven met een diameter van 284 mm.
Er komt een pedalbox in dus de remcilinder kan later bepaald worden.

Alle informatie is welkom.

Alvast bedankt.

Robbie

RE: Remmen aanpassing voorzijde 75 V6 racer

Geplaatst: zo okt 12, 2008 11:28
door Roeltje 164
Zet em in de race topic deze vraag???? staat ie op zijn plek...

Succes :wink:

RE: Remmen aanpassing voorzijde 75 V6 racer

Geplaatst: zo okt 12, 2008 21:51
door Michel vd Grinten
Robbie,
Wat komt er voor vermogen op de remmen? Er zijn V6 GTA 75 die gebruiken een AP racing set, o f zelfs klauwen van de Porsche of de RS4. Alles is mogelijk.
De standaard 3.0 V6 12V kan het beste worden geremd met de geperforeerde remschijven. Deze kan je krijgen bij www.jsracing.nl deze remschijven kunnen op de standaard 3.0 brembo's.

Voordeel is: standaard is goedkoper en wellicht best qua kwaliteit. Zeker in combinatie met stalen remleidingen en de juiste remolie. Je kan dan tevens kiezen om de Guilia super klauwen achter te gebruiken.
Voordeel is tevens met deze meer standaard oplossing: het gebruik van zowel 15" als tevens de grotere diameters wielen. 15" is meest gebruikt op alle circuits. 15" is tevens een beduidend goedkopere slick dan de 17". Om maar niet te spreken over het haast nooit gebruikte 16".

Voor deze oplossing is tevens een gamma aan Ferodo remblokken beschikbaar. Maar daar kan men je bij JSRacing alles van vertellen. Is allemaal al eens uitgezocht, dus geen "rocket science".

M.

Re: RE: Remmen aanpassing voorzijde 75 V6 racer

Geplaatst: di okt 14, 2008 21:54
door Reinders
Robbie,
Wat komt er voor vermogen op de remmen? Er zijn V6 GTA 75 die gebruiken een AP racing set, o f zelfs klauwen van de Porsche of de RS4. Alles is mogelijk.
De standaard 3.0 V6 12V kan het beste worden geremd met de geperforeerde remschijven. Deze kan je krijgen bij www.jsracing.nl deze remschijven kunnen op de standaard 3.0 brembo's.

Voordeel is: standaard is goedkoper en wellicht best qua kwaliteit. Zeker in combinatie met stalen remleidingen en de juiste remolie. Je kan dan tevens kiezen om de Guilia super klauwen achter te gebruiken.
Voordeel is tevens met deze meer standaard oplossing: het gebruik van zowel 15" als tevens de grotere diameters wielen. 15" is meest gebruikt op alle circuits. 15" is tevens een beduidend goedkopere slick dan de 17". Om maar niet te spreken over het haast nooit gebruikte 16".

Voor deze oplossing is tevens een gamma aan Ferodo remblokken beschikbaar. Maar daar kan men je bij JSRacing alles van vertellen. Is allemaal al eens uitgezocht, dus geen "rocket science".

M.

Michel

Ik wil absoluut geen geperforeerde schijven. Hebben we zeer slechte ervaringen mee. Vooral het scheuren van de schijven.
We hebben achter gegroefde en geharde remschijven van Brembo Max met Ferodo 2500 blokken. De diameter van de schijven zijn 284. We hebben alleen de naven afgedraaid en alles pas perfect. We gebruiken de originele remklauwen van de 75 voor. Het gewicht van deze klauwen zijn zeer laag.
Maar om een goede rembalans te krijgen moeten voor naar een schijf diameter van minimaal 305mm. Dus zullen we toch wat moeten aanpassen aan de fusee's, bevestiging remklauw en gebruik maken van spacers. Ik kan wel meteen een berg geld uitgeven aan AP remmen maar ik wil eerst kijken of er ook andere oplossingen zijn die de kwaliteit van de remsystemen van AP benaderen.

Ik ben nog steeds benieuwd of er mensen zijn die andere sets gebruikt hebben dan de "standaard race sets". Als ik die dan naast elkaar kan leggen dan kan ik mischien wat leren van alle oplossingen die anderen hebben uitgezocht.

Ben mischien een beetje eigenwijs maar ik wil niet direct afgaan op iets wat een ander heeft gebruikt en/of gemaakt.
Remmen zijn na motorvermogen en wegligging toch een van de belangrijktse factoren in het racen.

RE: Remmen aanpassing voorzijde 75 V6 racer

Geplaatst: di okt 14, 2008 22:19
door Michel vd Grinten
Duidelijk verhaal :0
De 305 is standaard op de 916 GTV/Spiders en de 156 GTA (eerste editie). Daarop passen standaard klauwen en dito schijven. Dat is allemaal veeeel beter te betalen dan AP of de rest.
M.

RE: Remmen aanpassing voorzijde 75 V6 racer

Geplaatst: wo okt 15, 2008 17:51
door wirno
Robbie heb je wat foto's van je nieuwe achterremmen, ben benieuwd hoe je dit gedaan hebt.

Over de voor remmen zie:

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... ight=wirno


Mvgr Arno

Re: RE: Remmen aanpassing voorzijde 75 V6 racer

Geplaatst: do okt 16, 2008 22:35
door Reinders
Robbie heb je wat foto's van je nieuwe achterremmen, ben benieuwd hoe je dit gedaan hebt.

Over de voor remmen zie:

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... ight=wirno


Mvgr Arno
Ik heb vandaag de achterassen opgehaald. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.

Robbie

RE: Remmen aanpassing voorzijde 75 V6 racer

Geplaatst: vr okt 17, 2008 09:24
door MarkGTV
PB Robbie :arrow: