Pagina 1 van 1

remalarm alfacontrol, 33 type 2

Geplaatst: zo mei 29, 2005 21:03
door ikke
Eigenlijk is mijn 33 iets van 2, of drie weken gelden begonnen pet "puffen"als ie nog koud was, hij maakte dan af en toe echt een, of twee keer zo'n puf geluid, dit weekeind wilde hij al twee keer niet direct starten, terw :shock: ijl het beestje daar nog nooit last van had gehad.

Maar mijn grootste zorg gaat uit naar het alfacontrol lampje wat zegt dat je remmen niet goed zijn, zodra je je remmen induwd. Dat doet hij eigenlijk pas sinds die intense hitte, en een uurtje geleden ook nog, had ook het gevoel dat hij echt minder remde, toch doorgereden, moest wel, en op het laatste stuk eens flink vaak in de ankers gegaan, om te testen, piepen deed hij wel, en leek wel weer goed te remmen.
Alleen had ik het gevoel dat het piepen alleen maar van rechts kwam, en na mijn flinke remacties bleef de alfacontrol weer stil, wat heb ik nou weer aan mijn broek hangen? :shock:

RE: remalarm alfacontrol, 33 type 2

Geplaatst: zo mei 29, 2005 21:10
door KAS
Controleer iig het niveau van je remvloeistofpotje. Als dat te laag is zijn de remblokken versleten. Of je verliest ergens remvloeistof. Alert blijven dus.
Wanneer is het remvloeistofvervangen? Er kan veel vocht in zitten wat kan gaan koken bij warme remmen.

RE: remalarm alfacontrol, 33 type 2

Geplaatst: zo mei 29, 2005 21:19
door tdk146
de meeste mensen vullen het weer bij, leuk als je de remtangen weer in knijpt loopt alles over je lak :wink:

RE: remalarm alfacontrol, 33 type 2

Geplaatst: zo mei 29, 2005 21:22
door ikke
Het niveau in mijn remvloeistofpotje staat nog steeds tegen het max aan, en recent, met het vervangen van mijn koppelingscilinders is er nieuw in gekomen. Had ik als aller eerste gechekt. #-o Kan er dan evengoed nog vocht in komen?
Het rare is juist dat na het hele heftige remmen alles weer "oke" bleek te zijn, raaaaaaaaaaaarrrrrr, kan het anders niet aan de alfacontrol liggen, of dat ik dan toch een remcilinder kapot heb? 8-[

RE: remalarm alfacontrol, 33 type 2

Geplaatst: zo mei 29, 2005 21:27
door tdk146
probeer deze nog eens te ontluchten rem vloeistof is hygroscoopisch oftewel trekt water aan en kan een faperlocke (een lucht bel in het systeem vaak voorkomend in oude brandstof systemen)veroorzaken. :idea:

RE: remalarm alfacontrol, 33 type 2

Geplaatst: ma mei 30, 2005 08:47
door Michel
Het remlichtje op de ARC staat enkel in verbinding met de slijtindicatoren van de remblokken. Dat heeft dus niks met vloeistofpeil te maken. Te laag peil wordt aangegeven door deze : (!) op het dashboard.

RE: remalarm alfacontrol, 33 type 2

Geplaatst: vr jun 17, 2005 17:01
door theolaf
Dat heb ik dus ook...alleen toen ik de auto kocht zaten er remblokken in waarvan de slijtindicatoren (de draadjes althans) eraf waren getrokken.
Kan het zijn dat het lampje op de ALFA CONTROL continue blijft branden als er helemaal geen verbinding meer is met de slijtindicatoren? En hoe los ik dat dan op.....want ik er moeilijk een nieuwe draad in douwen....of het lampje duid natuurlijk op een anders probleem. De betekenis van die lampjes is ook wat onduidelijk nl.....

Laf

RE: remalarm alfacontrol, 33 type 2

Geplaatst: vr jun 17, 2005 18:07
door Rens 1.7QV
Nee dat lampje gaat alleen maar branden als het kosrtgesloten wordt op bv de schijf. Als die doorgeknipt is, dan kan die eigenlijk geen sluiting maken en gaat het lampje dus niet branden. Maar check de dikte van je remblokken. Dat geeft het lampje aan zoals michiel ook al zei.

Rens

Re: RE: remalarm alfacontrol, 33 type 2

Geplaatst: vr jun 17, 2005 20:17
door Remco S
Nee dat lampje gaat alleen maar branden als het kosrtgesloten wordt op bv de schijf. Als die doorgeknipt is, dan kan die eigenlijk geen sluiting maken en gaat het lampje dus niet branden. Maar check de dikte van je remblokken. Dat geeft het lampje aan zoals michiel ook al zei.

Rens
Of het afgeknipte draadje ligt nu tegen de massa aan.