Pagina 1 van 1
Alfa 145 1.6 ts G3 moet lang starten voor dat hij aanslaat
Geplaatst: do nov 27, 2008 20:09
door Harm 145
Hallo, Ik ben nieuw hier en heb net mijn eerste alfa gekocht. het is een Alfa 145 TS 1.6 junior donker blauw metallic op G3. hij heeft alleen 1 probleempje, hij slaat niet gauw aan, moet vrij lang doorstarten vooradat hij aanslaat. als hij is gestart, dan rijd hij voor de rest perfect.
ik hoop dit met bougies te vervangen op te lossen, maar als dit niet werkt, waar kan het dan nog meer aan liggen.
B.V.D
Harm
RE: Alfa 145 1.6 ts G3 moet lang starten voor dat hij aansl
Geplaatst: do nov 27, 2008 20:26
door Arno Romeo
De bougies zijn het i.i.g niet......
RE: Alfa 145 1.6 ts G3 moet lang starten voor dat hij aansl
Geplaatst: do nov 27, 2008 21:06
door paulsteeman
Zet hem eens een paar keer op benzine weg.
Druk neemt af als ie op gas rijd waardoor het ff duurt voordat ie benzine inspuit.
Heb ik last van maar kan geen kwaad en los je niet 123 op.
Paul
RE: Alfa 145 1.6 ts G3 moet lang starten voor dat hij aansl
Geplaatst: do nov 27, 2008 22:28
door WhizzMan
Benzinedruk komt gelijk terug als je 2 seconden wacht met starten hoor, dus dat is het ook niet. Ik heb al verschillende oorzaken gehoord voor deze symptomen. 1: klein beetje lekke gasinjector, je hele motor zou "verzopen" zijn met gas als je hem wegzet en af laat koelen. 2: valse lucht langs de gasinjectoren. Ik vind dat niet echt logisch klinken want dan zou je ook een slecht lopende motor moeten hebben stationair en een CO probleem bij de APK. 3: terugslagklep/drukklep benzinecircuit. Dat lijkt me dus ook niet echt de oorzaak want die pomp draait een paar seconden zodra je de auto op kontakt zet, nog voordat je start.
Oorzaak 1 kan je testen door de zekeringen van je gasinstallatie er uit te trekken en het eens een paar dagen op benzine te proberen. Eventuele drukverliezen en lekken zijn dan wel klaar met leeglopen en je zou dan geen problemen meer moeten hebben. (behalve dan dat tanken zo achterlijk veel geld kost).
Oorzaak 2 kan je testen door met stationair lopende motor met de gasinjectors te wiebelen. Als de motor daar duidelijk merkbaar op reageert heb je een slechte afsluiting. Je kunt eventueel met een spuitbus remmenreiniger bij de voetjes spuiten tijdens het wiebelen. Je voegt dan extra brandstof toe en niet alleen extra lucht, dat zou nog meer effect moeten geven.
Oorzaak 3 zou je achter kunnen komen door een losse drukmeter op je benzine-circuit aan te sluiten, eventueel gecombineerd met de test voor oorzaak 1. Als de symptomen niet weggaan bij 1 is de kans vrij groot dat het deze is namelijk.
Een nieuwe injector op je LPG zetten is niet goedkoop, een 2ehands kan hetzelfde probleem opleveren omdat je niet weet wat je koopt en hoe lang het nog meegaat. Ik rij zelf al ruim anderhalf jaar met een auto die wat lang over starten doet op LPi en ik ben er ondertussen aan gewend, zodra hij loopt is het verder goed.
RE: Alfa 145 1.6 ts G3 moet lang starten voor dat hij aansl
Geplaatst: vr nov 28, 2008 21:07
door Harm 145
ik heb vandaag eens op benzine gereden van mijn werk af, ben er achter gekomen dat hij toch niet 100% op benzine rijdt, als ik volgas geef voel ik dat hij inhoud, zou het ook kunnen komen door gewoon een smerig brandstof filter waardoor druk niet zo snel opgebouwd kan worden
RE: Alfa 145 1.6 ts G3 moet lang starten voor dat hij aansl
Geplaatst: vr nov 28, 2008 21:55
door Rens 1.7QV
Of injectors wat vuil of verstopt.
RE: Alfa 145 1.6 ts G3 moet lang starten voor dat hij aansl
Geplaatst: vr nov 28, 2008 22:19
door WhizzMan
Ik denk (het is een gasauto) dat je benzineinjectoren vol met ingekoekte benzine zitten. Het kan ook zijn dat je luchtmeter niet goed meer is, heb je het probleem op gas ook? Als het alleen op benzine is, is het zeer waarschijnlijk zo dat je injectoren vies zijn. Ze zijn bij de betere automaterialenhandel in te leveren, die kan ze schoonmaken. Op zich kan je ook van een sloper (155, 164, 145,146 etc) de juiste injectoren halen. Je weet dan niet zeker of ze echt goed zijn, dus ik zou een benzineauto nemen met niet te veel kilometers op de teller als donor. Zeer waarschijnlijk heb jij geel gekleurde injectoren, die kleur zou je dus ook uit die sloper moeten halen. Als je geluk hebt zijn die injectoren goedkoper op de sloop dan je injectoren schoon laten maken, maar ik zou eerst even rondvragen. Een flesje injector-cleaner in de benzinetank helpt wel een beetje, maar ik zou als het zo ontzettend vervuild is echt gaan voor de professionele ultrasone reiniging. Ze vervangen dan ook gelijk de filters en zetten er nieuwe nozzles op, dat scheelt echt een heleboel.