Gerrets
Guru
Guru

Vraagjes, probleem knipperlich vraagbaak elektrisch schema,

zo jun 05, 2005 23:28

Ik als nieuw lid zit met een paar vragen, die vragen kan ik zelf oplossen wanneer ik een vraagbaak heb voor mijn Alfa 33 1.4 IE bouwjaar 93' waar ik al 3 jaar zonder problemen mee rij (klop klop). Echter heb ik een lichtelijke uitdaging, electronica gevoelig punt.

Sinds ik mijn Alfa heb werkt mijn knipperlicht half (alarmlichten functioneren), na wat zoeken en trekken heb ik dan eindelijk het relai gevonden van het knipperlicht. Het volgende gebeurt er.

Wanneer ik mijn schakelaar naar rechts/links duw gaat het knipperlicht tijdelijk aan dan stopt ie ermee. Op het moment dat ik op clingotuer druk doet die het maar klapt de zekering erdoor. Ik heb er al een nieuwe klingoteur opgezet maar het werd niet beter. De bedrading klopt. Het werd nog erger nadat ik een lampje heb vervangen, nog meer sluitong

De schakelaar werkt die heb ik uitgemeten maar waar kan het dan mee te maken hebben? Wie weet waar ik de complete handleiding/ vraagbaak voor een Alfa 33 kan downloaden.
Voor een 145 weet ik em maar das niet het zelfde als bij een 33 neem ik aan.

Dan ook nog een vraagje over mijn veerlagers en kommen. Beiden bonken 1 al een tijdje de ander begint ook steekt elkaar aan denk ik. Kan ik die zelf vervangen of kom ik in de problemen met het spannen van de veren? Tevens heb ik een vraagbaak nodig lijkt mij.

En dan mijn laatste vraag, Kan ik zelf mijn gaskleppen en bougies schoonmaken. Ik ben een behoorlijke nono op het gebied van elektriek maar wil het zelf wel doen, leuk leermomentje. En scheelt in de porto :)

Wie kan mij helpen bvd

Gr Tom

Huib
Guru
Guru

RE: Vraagjes, probleem knipperlich vraagbaak elektrisch sche

ma jun 06, 2005 08:35

Hallo Tom,

een vraagbaak kun je in elke boekhandel bestellen. Kijk anders eens op http://www.asnbooks.nl.

Je probleem met de richtingaanwijzer zou ik in de schakelaar zoeken, wellicht kun je er eentje van de sloop halen om uit te wisselen.

De veerpootlagers zelf vervangen is prima te doen, maar zoals je zelf al aangeeft moet je wel goed gereedschap hebben om de veren in te klemmen. Als je dat niet hebt wordt het een gevaarlijke klus. Daarnaast kan het lastig zijn om de stuurkogel los te krijgen.

Bij mijn weten heeft de 1.4 ie maar één gasklep. Die kun je eenvoudig zelf schoonmaken. Ook het wisselen van de bougies zal met een goede sleutel geen probleem zijn. Of schoonmaken zin heeft weet ik niet, nieuwe bougies zijn niet zo duur. En de boxer is behoorlijk gevoelig voor een goede ontsteking, dus vervangen kan nooit kwaad.

succes!
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gerrets
Guru
Guru

ma jun 06, 2005 09:01

Ok prima bedankt voor je reactie, dan laat ik die veerschotels wel doen.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Ed[33]
Member
Member

ma jun 06, 2005 15:26

Heb je in die 3 jaar nooit bougies vervangen? Dus dan zitten ze er misschien al langer in? Waarom ik dit zeg is omdat bij mijn 33 1.5 uit '92 de bougies er ook al lang inzaten van bij de vorige eigenaar. Heb ze direkt laten vervangen, door natuurlijk de authentieke GOLDEN LODGE's 8) , maar 1 bougie zat wel klemvast, Daar hebben ze wel meer dan 1 uur aan gesleuteld! Oppassen dus dat je ze niet overknakt wanneer je even je brute kracht erop gaat zetten. Veel kruipolie en veel losvastgedraai hielp uiteindelijk.
33/3 1.5ie '92 >> verkocht :cry: <<
156sw 2.0 TS '01 >> overleden :shock: <<
156 1.9 JTD '01 >> nu :-) <<

Gerrets
Guru
Guru

ma jun 06, 2005 18:23

Een probleem zit in een klein hoekje........................ heel klein, en wel in het knipperlicht op het spatbord. daar zat de sluiting, daarnaast was de qlingoteur wat losjes beetje solderen en hoppa. en dat na drie jaar zoeken.

Die bougies heb ik eigenlijk nooit zo overnagedacht, hij loopt prima stationair niks geen gehaper. Dat moet ik afkloppen, niks geen motorische problemen.
Het ging mij erom dat ik graag weer wat pk's erbij krijg want in de jaren merk je dat je die verliest.

gr. Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Terug naar “Algemene Technische vragen”