Pagina 1 van 1
Weber of Dellorto??
Geplaatst: wo jan 14, 2009 22:18
door piza1978
Ik ben bezig met mijn 2l 105 serie blok af te bouwen. Nu heb ik HC zuigers, race nokkenassen, 123 ignition en een gta uitlaat gemonteerd.
De Dellorto's die ik heb zijn van het emissietype en niet optimaal te krijgen.
Nu overweeg ik Webers dcoe te kopen. Maar weet niet welk type.
Kan ook op zoek naar oud type Dellortos.
Iemand advies of ervaring???
Re: Weber of Dellorto??
Geplaatst: wo jan 14, 2009 22:23
door Andretti Molletti
Ik ben bezig met mijn 2l 105 serie blok af te bouwen. Nu heb ik HC zuigers, race nokkenassen, 123 ignition en een gta uitlaat gemonteerd.
De Dellorto's die ik heb zijn van het emissietype en niet optimaal te krijgen.
Nu overweeg ik Webers dcoe te kopen. Maar weet niet welk type.
Kan ook op zoek naar oud type Dellortos.
Iemand advies of ervaring???
Wat is het probleem?? Ook emissie carbs zijn goed te krijgen hoor!
heb je wel gerold bij een persoon met carb ervaring zoals jaap of bccp?
RE: Weber of Dellorto??
Geplaatst: wo jan 14, 2009 22:28
door piza1978
Nee nog niet. Maar heb mij laten vertellen dat emissiecarbs niet optimaal te krijgen zijn.
Heb jij andere ervaringen??
RE: Weber of Dellorto??
Geplaatst: wo jan 14, 2009 22:38
door Andretti Molletti
mij is het wel gelukt ... dus het kan
maar ik denk dat jouw setup ook andere venturis nodig maakt... etc vandaar ROLLEN!!
RE: Weber of Dellorto??
Geplaatst: wo jan 14, 2009 22:47
door piza1978
Weet jij een betrouwbaar adres in de randstad? Bccp is aan de andere kant van het land.
RE: Weber of Dellorto??
Geplaatst: do jan 15, 2009 09:18
door brolli21
Je kan hurricane racing in heerhugowaard contacten...
RE: Weber of Dellorto??
Geplaatst: do jan 15, 2009 09:22
door ciclista
Van Beek in Den Haag lijkt me wel randstad.
RE: Weber of Dellorto??
Geplaatst: do jan 15, 2009 10:32
door Bertonebianco
Belangrijk is dat ze ook de spullen voor een Dellorto hebben.
Mijn ervaring bij Beek racing was dat dat niet zo was in tegenstelling tot het Speedcentre waar alle mogelijke sproeiers, mengbuizen enz enz beschikbaar zijn.
Jaap heeft 2 grote ladenkasten met het volledige Dellorto assortiment
Eric
RE: Weber of Dellorto??
Geplaatst: do jan 15, 2009 23:17
door DJ
Wat word de toepassing van het blok? Race, rally of straat?
Een raceblok optimaal krijgen is heel wat anders dan een straat blok. Alles onder de 3000 toeren boeit niet, terwijl dat voor een straatblok het belangrijkst is en een rallyblok mag onderin ook niet helemaal dood valen.
Je moet dus op zoek naar iemand die niet alleen spullen heeft (sproeiers, 4 gasmeting etc) maar ook veel ervaring met afstellen voor straattoepassing. Dat zijn er niet zo heel veel meer.
Overigens valt er aan het progressie gebied (daar waar je bij straat gebruik continue door heen komt als je weg rijd bij stoplicht) weinig af te stellen. Dit zijn namelijk vaste boringen in de carb en die zijn per type auto verschillend. Het enige wat daaraan valt af te stellen is evt uitboren.
Als het voor een straat toepassing is zou ik BCCP serieus overwegen ondanks de afstand. Hun oosprong ligt in straattoepassingen van carb's.
Bij veel andere bedrijven is het andersom.
Tevens zou ik gezien de prijzen die voor 2de hands carb's gevraagd worden nog niks anders kopen. Eerst deze carb's monteren (zonodig na schoonmaken en overhaalsetje erin) en rijden. Dan weet je wat je hebt en wat je uitgangssituatie is. Spullen gaan kopen zonder dat te weten is gewoon gokken en dus grote kans op miskoop.
Gr,
DJ
RE: Weber of Dellorto??
Geplaatst: wo jan 21, 2009 23:00
door Giulia Super
Bij de progressiegaatjes is vaak het eerste gaatje iets vergroten voldoende, dan kan die stationair onder de 4% blijven. Emissie carbs kunnen net zo goed of zelfs beter lopen dan oudere type`s. Het meten in dit gebied gaat het beste op een geremde rollenbank, je kunt dan beter de werkelijkheid (constant vast deellast toerental) na bootsen ten opzichte met een dyna acceleratiebank. Ga voor op straat niet aan de inlaatkanalen zitten vijlen, dat geeft met constant rijden tot ca. 3000 toeren meer shaken en terugblazen van de inlaatgassen, met gevolg een te laag vacuum en slechte benzineaanzuiging. Dat nerveus rijden probleem los je dan met de grootste sproeiers niet op.
RE: Weber of Dellorto??
Geplaatst: do jan 22, 2009 13:00
door Bertonebianco
Dat laatste over vijlen aan inlaatkanalen kan ik bevestigen.
Vervelend gedrag tot 3000 toeren, opgelost met plaatsen andere kop.
Later bleek er aan gewerkt te zijn.
Eric
RE: Weber of Dellorto??
Geplaatst: do jan 22, 2009 13:09
door giulia-tom
Het zal de eerste en de laatste goede vernaggelde kop niet zijn !
Mensen lezen wat in een boek dan gaat men met de dremel oid aan de slag....