Pagina 1 van 2
geklapper in de veerpoot 33 4 gaats
Geplaatst: ma jan 26, 2009 22:49
door Gerrets
onlangs mijn veerpoten vervangen nieuwe lagers boven en onder. De vier bouten zitten gewoon strak. Maar ik ben bang dat ik een foutje heb gemaakt maar ik weet niet of het hier aan kan liggen. Waarschijnlijk heb ik de rubbers van kant verwisseld. Maar ik weet dus niet of het uitmaakt of ik links voor recht heb gebruikt. Op het oog zijn ze identiek maar ik begin te twijfelen omdat iedere moer vast zit en ik hier zeker van weet dat er geen speling op zit. (afgelopen weekend alle moeren nagelopen) en toch blijft de poot klapperen als ik over klinkerweggetjes rijd. De schokbreker is ook niet lek of lam want hij vangt de auto wel goed op.
zo zijn ze in elkaar gezet naar mijn mening goed maar wellicht ziet iemand iets. maar ze passen wel goed onder de auto.
gr Tom
RE: geklapper in de veerpoot 33 4 gaats
Geplaatst: di jan 27, 2009 00:05
door Speeder
Hoe weet je zo zeker dat het de veerpoot is dan? Wat gebeurt er als je de auto opkrikt, en de veer probeerd heen en weer te trekken?
RE: geklapper in de veerpoot 33 4 gaats
Geplaatst: di jan 27, 2009 12:12
door Richard75
is het niet je veer die langs je binnenkuip (die zwarte kunstoflap aan de binnenkant van je voorscherm) schraapt?
scheelt ook maar weinig af en toe...
RE: geklapper in de veerpoot 33 4 gaats
Geplaatst: di jan 27, 2009 13:12
door alfaqv75
of fusee kogel kapot
misschien stuurkogel los?
RE: geklapper in de veerpoot 33 4 gaats
Geplaatst: di jan 27, 2009 17:45
door Sandertje P4
Ik ben ook een keer behoorlijk aan het klooien geweest met de veerpoten.
Toen had ik de onderste veerschotel per ongeluk omgewisseld.
Dan schraapt de veerschotel langs je carr!! als de auto op en neer veert.....
RE: geklapper in de veerpoot 33 4 gaats
Geplaatst: di jan 27, 2009 19:14
door Gerrets
Als ik de auto opkrik zit de poot vast en de veer ook. Het zit niet in het stuur het astuurhuis zit moervast. De stuurkogel is vevangen en die zit vast. Fusse zit ook geen speling op. Als ik door een kuil rijd dan bonkt ie maar het is geen klapen als ik over een klinkerweggetje rijd dan hoor ik het linksvoor klapperen snelle korte trillingen. het is niet de beschermkap. Ik heb alles gecrontroleerd om dingen uit te sluiten en de veerpoot blijft alleen over, en dan verdenk ik het omwisselen van de rubbers. De schotels zitten ook goed om..De auto wordt ook goed opgevangen wanneer ik over drempels rijd. Daarom vroeg ik me dus af of het uitmaakt wanneer de rubbers omgewisseld zijn.
Gr Tom
RE: geklapper in de veerpoot 33 4 gaats
Geplaatst: di jan 27, 2009 19:36
door Ab
mischien heb je hier iets aan
mvgr Ab
RE: geklapper in de veerpoot 33 4 gaats
Geplaatst: di jan 27, 2009 20:21
door Gerrets
Ab bedankt, ik heb zaterdag zelf de vraagbaak erbij gehad en de veerpoot ook uit elkaar gehad en bekeken of ieder onderdeeltje aanwezig was. En dit klopte allemaal. Dus zodoende de vraag hier. maar ik ga zaterdag bij iemand een linker en een rechter top goed aanbrengen en dan kijken hoe de boel dan reageert.
gr Tom
RE: geklapper in de veerpoot 33 4 gaats
Geplaatst: di jan 27, 2009 20:22
door Steven 33
Van de 4-poots versie weet ik dat de onderste schalen verschillen tussen links en rechts. Aan de bovenkant kan het ook maar op een manier. Ik meen als je de onderste schalen goed plaatst en de veer correct op de onderste schaal plaatst, het dan niet mis kan gaan?
succes steven
RE: geklapper in de veerpoot 33 4 gaats
Geplaatst: di jan 27, 2009 20:34
door AlfettaOwner
De bovenste rubbers hebben een vaste positie, ga je daarmee draaien dan klopt de onderste veerschotelstand ook niet meer.
Hij kan dan langs het binnenspatbord schrapen!
Onderste veerschotels links en rechts zijn verschillende, je hebt ze niet per ongeluk omgewisseld?
Controleer ook even of de veerschotellagers goed aanliggen, vaak een indicatie voor foutieve montage
Re: RE: geklapper in de veerpoot 33 4 gaats
Geplaatst: di jan 27, 2009 20:46
door Sandertje P4
Ik ben ook een keer behoorlijk aan het klooien geweest met de veerpoten.
Toen had ik de onderste veerschotel per ongeluk omgewisseld.
Dan schraapt de veerschotel langs je carr!! als de auto op en neer veert.....
De bovenste rubbers hebben een vaste positie, ga je daarmee draaien dan klopt de onderste veerschotelstand ook niet meer.
Hij kan dan langs het binnenspatbord schrapen!
Onderste veerschotels links en rechts zijn verschillende, je hebt ze niet per ongeluk omgewisseld?
Controleer ook even of de veerschotellagers goed aanliggen, vaak een indicatie voor foutieve montage
RE: geklapper in de veerpoot 33 4 gaats
Geplaatst: di jan 27, 2009 20:54
door AlfettaOwner
Beter dubbel dan geen antwoord
RE: geklapper in de veerpoot 33 4 gaats
Geplaatst: di jan 27, 2009 20:57
door Gerrets
De onderste schotels zitten goed ik weet hoe ze zitten wanner ze verkeerd omzitten. ik heb alleen de top van andere veerpoten gebruikt maar die heb ik toen naast elkaar gelegd en ik wist op een gegeven moment niet meer wat links of rechts was. De veerpoten zijn onafhankelijk van elkaar verwijderd. Zouden ze er verkeerd onder zitten dan krijg je de poten er al niet onder.
gr Tom
Re: RE: geklapper in de veerpoot 33 4 gaats
Geplaatst: di jan 27, 2009 21:01
door AlfettaOwner
De bovenste rubbers hebben een vaste positie, ga je daarmee draaien dan klopt de onderste veerschotelstand ook niet meer.
Ff checken
RE: geklapper in de veerpoot 33 4 gaats
Geplaatst: di jan 27, 2009 21:09
door Gerrets
De veren liggen zowel boven als onder goed tegen het opstaande randje van de schotels.
gr Tom