Voor de keuring van mijn Alfa 33 1.7 even een vraag.
Ik heb een 33 1.7 8klepper al ruim 4 jaar in bezit met al jaren een pitje in de voorruit. Onlangs is er ook een scheur ontstaan, overigens niet vanuit dit pitje.
Nu vroeg ik bij de APK of de scheur in de voorruit niet voor APK afkeur zorgde. Ze melden mij dat dit niet het geval was, maar het pitje dat er al ruim 4 jaar inzit gaf wel afkeur. RARA hoe heeft dit pitje bij de vorige keuringen dan niet voor een APK afkeur gezorgd. Wie heeft hier een nuttige uitspraak over?
Ik ben dus genoodzaakt de vooruit te vervangen door een nieuwe ruit of het pitje te laten herstellen bij Carclass (ze zien me daar aankomen met zo'n gescheurde ruit en dan het pitje willen laten herstellen). Nu heb ik het idee de vooruit te vervangen door een ander, alleen lijkt me dit beste lastig. Heeft iemand uitleg over hoe dit te doen?
Verder had, kreeg ik ook de opmerking dat ik mijn achteruit rij licht werkzaam moet maken. En dit werkt dus ook al ruim 4 jaar niet waarbij nooit problemen met de APK. En nu dus opeens wel. Nu gaf ik aan dat dit naar mijn idee niet verplicht is voor auto's van voor 2001, als tegen reactie kreeg ik dat als dit op de auto aanwezig is, dit werkzaam moet wezen. Allereerst de vraag is de opmerking van de garage terecht, en kan ik het ook oplossen door het achteruit rij licht tijdelijk af te plakken met plakband of iets dergelijks?
Overigens zit het probleem in de schakelaar of de aansturing van deze schakelaar in de versnellingsbak. Als ik de contacten van deze schakelaar doorverbind en het kontact aan heb staan begint de achteruit rij lamp namelijk vrolijk te branden.
Andere opmerking die ik kreeg was over de remblokken. Deze schijnen een minimale slijtage dikte te mogen hebben op de remvoering, kan dit kloppen (je raad het al bij mij zijn die remblokken dus kennerlijk al over deze minimale dikte heen)? Overigens kan ik met mijn remgedrag nog makkelijk 3 jaar met deze blokken doen, rem namelijk voornamlijk af op de motor (dus zonde om te vervangen).