volkan

Sleutel inleren 156

vr jun 10, 2005 22:35

Hallo,

Sindskort heb ik een alfa 156!! Alleen heb ik een probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Ik heb een nieuwe sleutel besteld bij alfa fivan rotterdam west, had geen werkende sleutel en ook geen moedersleutel.

Garage fivan is er niet in geslaagd om de nieuwe sleutel in te leren. De auto start wel met 'noodstart'. De code lampje blijft wel branden!!
Bij de garage hebben ze mij verteld dat ze het uit moesten zoeken en dat ze niet wisten hoe lang het ging duren (kosten 90 euro per uur).
Dus heb ik er van afgezien!!

Is er iemand bekend met deze probleem is het makkelijk op te lossen? Of was het puur de onkunde van de monteur. Hij was boven de 60 en was niet echt handig met het apparaat!!

groeten volkan

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Sleutel inleren 156

vr jun 10, 2005 22:38

als je geen moedersleutel hebt, zal de enige oplossing zijn om je inspuitcomputer te vervangen en dus waarschijnlijk ook een slotenset

als je geen moedersleutel hebt, kan je de computer namelijk niet in om je sleutel in te leren
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Remco S
Guru
Guru

vr jun 10, 2005 22:43

Ik neem aan dat je dus wel een code kaartje hebt met een electrische en mechanische code.

Hoeveel sleutels heb jij, omdat je geen werkende sleutel hebt? Je hebt kans dat als de code computer geen van alle code sleutels pakt omdat het code kastje kapot is, of de antenne die de code uit de sleutel leest.

Het inleer systeem werkt als volgt

Op de examiner moet je de electrische code invoeren die op je kaartje staat, dan geeft de computer aan dat je het sleutel in het contact moet steken en de sleutel omdraaien naar stand MAR (op contact) dan moet de computer de (code van de) sleutel inleren.

Doet deze het nu niet, dan word het inderdaad een zoekplaatje naar wat het probleem is, waarom die de sleutels niet inleerd.

Iniedergeval

Succes

volkan

ma jun 13, 2005 09:08

Hoi,

Het punt is dat ik een niet werkende sleutel had gekregen! Ik heb een nieuwe sleutel besteld met code kaart. Ik heb dus nu alleen een nieuwe sleutel met code kaart. En ik wil de nieuwe sleutel inleren. Moet ik nu daarvoor perse een moedersleutel bij of is er een andere manier om dat te doen?

Groeten

DutchPlayer

ma jun 13, 2005 11:39

Wat ik weet is dat het van groot belang is dat de moedersleutel aanwezig is om in te leren.

Daarnaast zijn de codes van het kaartje ook heel belangrijk!

Remco S
Guru
Guru

ma jun 13, 2005 21:04

Heb jij de rode sleutel voor je 156 (met of zonder cv)
of een zwarte sleutel voor de 156?

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

ma jun 13, 2005 22:35

De dealer die de auto nieuw heeft afgeleverd moet de codes nog hebben en kan dus latijd een nieuwe sleutel inleren. Misschien is dit terug te vinden.
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 13, 2005 23:26

niet helemaal waar sinus, je hebt de moedersleutel nodig om toegang te krijgen in de coputer om een nieuwe sleutel in te leren
zonder moedersleutel kan je wel starten, maar om nou iedere dag je auto met de noodprocedure te starten wordt je ook niet echt vrolijk van

ik vrees dat er niets anders opzit dan de heleboel te vernieuwen, inspuitomputer, slotenset etc
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Rees Cees

Re: Sleutel inleren 156

ma jun 13, 2005 23:46

Hallo,

Sindskort heb ik een alfa 156!! Alleen heb ik een probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Ik heb een nieuwe sleutel besteld bij alfa fivan rotterdam west, had geen werkende sleutel en ook geen moedersleutel.

Garage fivan is er niet in geslaagd om de nieuwe sleutel in te leren. De auto start wel met 'noodstart'. De code lampje blijft wel branden!!
Bij de garage hebben ze mij verteld dat ze het uit moesten zoeken en dat ze niet wisten hoe lang het ging duren (kosten 90 euro per uur).
Dus heb ik er van afgezien!!

Is er iemand bekend met deze probleem is het makkelijk op te lossen? Of was het puur de onkunde van de monteur. Hij was boven de 60 en was niet echt handig met het apparaat!!

groeten volkan
vraag dit maar aan Stephan van squadra tuning hij kan je helpen (uit betrouwbare bron)

Remco S
Guru
Guru

wo jun 15, 2005 18:32

Ik heb het vandaag nog eens nagevraagd op mijn werk aan de chef, maar bij een 156 heb je GEEN moedersleutel, alleen een CODE kaartje. Dus ik denk nog steeds dat het code kastje van jouw 156 kapot is.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 15, 2005 18:59

neem eens kontakt op met: http://www.schepers-autotechniek.com/default.htm

dit is een goede vriend van squadra tuning en hij heeft mij destijds met een Fiat Marea geholpen. Goede deskundige hulp met vaste tarieven en geen dubieuze handel.
een aanrader dus!
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

volkan

ma jun 20, 2005 09:48

Hoi allemaal heb het probleem afgelopen zaterdag opgelost!! Alfa garage in nooddorp heeft het binnen 5 minuten ingeleerd en ook nog gratis!!
Alfa 156 heeft inderdaad geen moedersleutel, wel bij oudere modellen!!

Ik heb nu wel een andere vraag. Nu kan ik de auto normaal opstarten alleen doet de cv het niet, weten jullie een manier hoe ik dat zou kunnen doen.
Ik heb een telecommando code bij de nieuwe sleutel gekregen!!
De alfa garage had volgens mij geen zin om dit ook te doen.

In ieder geval bedankt voor de reacties,

Thanks Volkan

Remco S
Guru
Guru

ma jun 20, 2005 18:37

de cv kun je ook activeren via de examiner ook een inleer procedure

Terug naar “Algemene Technische vragen”