Thermostaathuis is inderdaad al een paar jaar niet meer leverbaar voor de transaxle V6. De uitmonding, bovenste radiateurslang, wijst de "verkeerde" kant op.
In het verleden al vaker een 164 exemplaar laten komen en dan het element zelf uit het huis gewisseld. Soort van bajonet-sluiting, indrukken en draaien om hem tussen de twee pootjes uit te krijgen.
Zelf vanavond voor de zoveelste keer, om de een of andere reden vreet dat ding die dingen bij mij, de thermostaat vervangen. Ik had er een van Tuynder dit keer, art.no. 60559862, pakkingen waren ook niet meer leverbaar overigens.
Wat nu: voor het eerst viel mij op dat deze 87gr. is i.p.v. 83gr. Jammer, maar geen nood en toch geen keuze.
Wat daarna opviel is dat dit keer het element niet zo 1,2,3 uit te wisselen was. De pootjes waarin het element ingeklemd wordt, moest ik elk een milimeter bijvijlen om het element uberhaupt ingeklemd te krijgen.
Daar bovenop bleek de lengte van pootjes af te wijken (langer bij het GTV6 huis). Geeft iets andere voorspanning, wat het effect zal zijn, moet nog blijken.
Als laatste bleek dat het asje van het element zelf te dik was voor de boring in het huis waarin deze opgesloten zit en dat de boring behalve geruimd ook een stukje dieper geboord moest worden. Anders had de klep niet afgesloten, maar er "boven" blijven hangen.
Het zijn maar kleine verschillen en wellicht heb je deze verschillen niet als je er een via de automaterialenzaak laat komen van Wahler of zoiets.
Succes