Bij mijn Spider 1.6 uit '84 werkt de toerenteller al meer dan 2 jaar niet meer. De vorige eigenaar gaf bij de verkoop aan dat er een nieuwe teller in moest. Nu heb ik hier op het forum al verschillende berichten gelezen met mensen die dezelfde problemen hebben.
Na de toerenteller uit elkaar gehaald te hebben zijn er 3 kabels: plus (roze), aarde (zwart) en de pulskabel (wit). Als het goed is zou de pulskabel op de 1 van de Bobine bevestigd moeten zitten. Er loopt een kabeltje naartoe maar onder de motorruimte is deze kabel zwart en aan de dashboardkant is deze wit. Het is moeilijk te bepalen of dit dezelfde kabel is en het is van bovenaf naar de bobine toe ook moeilijk te zien.
Of de electronica op de toerenteller kapot is, is moeilijk te zeggen. Als ik de plus pool aansluit op de aansluiting voor de pulskabel slaat de toerenteller niet uit, dus wellicht is er een onderdeeltje op dit printplaatje kapot. Ik vraag me tevens of er perse een toerenteller uit een Spider in moet of dat er meer elektronica is die wellicht hierin past?
Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen?