TherioN

Raam rechtsvoor werk niet (meer) [Alfa155]

wo jun 22, 2005 12:37

Beste alfisti,

Al enige tijd heb ik een defecte rechtervoorruit.
Dat wil zeggen het knopje om het raam naar beneden en boven te doen werkt dus niet wanneer er op gedrukt wordt en licht ook niet op wanneer de sleutel in het slot is omgedraaid .
Als ik de zekering onder de stuurkolom vervang, werkt hij wel weer. Maar na enige tijd brand de zekering weer door. In iedergeval na een aantal keren het knopje te gebruiken. :?

Bij de garage komen ze er niet achter, althans het gaat ze tijd kosten. En tegenwoordig is tijd geld. :(

Heeft iemand dit probleem eerder meegemaakt? Heeft iemand tips/of mogelijke oplossingen???
Het is een warme zomer, en een raampje dat open kan is wel zo makkelijk met deze hitte :cry:

Rens 1.7QV
Guru
Guru

RE: Raam rechtsvoor werk niet (meer) [Alfa155]

wo jun 22, 2005 13:15

Als die na een tijdje doorbrand, dan zal die ergens kortsluiting maken. Daar zul je even naar moeten zoeken. Die kortsluiting kan ontstaan waar de draad moet scharnieren, als je bv de deur open maakt. Misschien schaaft de draad wel ergens tegen en maakt die zo kortsluiting. Dan ligt de draad een stukje bloot en kan die dus gemakkelijk tegen de carrosserie komen, wat kortsluitign veroorzaakt.

Anders kun je nog proberen om het ralais om de wisselen met bv de andere kant. Relais zou ook niet meer helemaal goed kunnen werken. En dan kom je er zo vanzelfs achter.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Lorenzootje

wo jun 22, 2005 14:18

Vraag anders op het alfa155 forum (www.artc155.nl) zij hebben misschien meer ervaring met 155's ;)

Pimmie

wo jun 22, 2005 15:47

Het is welliswaar een Alfa 164 maar in het verleden heb ik zo'n gelijk probleem aan de hand gehad. Het was toen opgeslost dmv een nieuwe schakenlaar.

alfaromeo155

wo jun 22, 2005 18:16

loopt het motortje niet zwaar? anders kan het daar ook nog aan liggen.

TherioN

Re: RE: Raam rechtsvoor werk niet (meer) [Alfa155]

vr jun 24, 2005 15:29

loopt het motortje niet zwaar? anders kan het daar ook nog aan liggen.
Motortje draait als een zonnetje. :wink:
Ik zal het relais truukje eens uitproberen.
Beschadigingen bij de deurscharnieren heb ik tot op heden niet gezien.
Heb in iedergeval weer wat opties die een mogelijke oplossing kan bieden.

Bedankt mensen!! :P

Terug naar “Algemene Technische vragen”