Ooit heb ik wel eens wat gelezen over het gevaar van vastvriezen van de zijruiten van de MiTo. Omdat deze zonder raamwerk zijn, gaan ze bij het openen iets omlaag. Dit heb ik nog niet aan den lijve ondervonden.
Ik heb de afgelopen hete weken wel gemerkt dat ik een raar geluid hoor als ik m'n deur weer sluit. Alsof het raam bij het weer naar boven schuiven niet lekker loopt. Dit is steeds éénmalig, want daarna loopt het weer soepeltjes.
Iemand hier ook ervaring mee?
Overigens: ik heb sinds eind februari m'n MiTo en sindsdien ben ik er geen enkele in het wild tegengekomen (omgeving kop van Noord-Holland). Wel heb ik overal veel bekijks. Het leukste is als je de MiTo ergens parkeert en vervolgens zelf iets verderop op een terrasje zit.
Jammer: bij een wasbeurt ging het MiTo logo los en door het te hard boenen zitten er wat krasjes op die plek. Als het slecht weer is zie je die niet (de MiTo wordt rondom nogal snel vuil door opspattend water), maar in pas gewassen toestand (ik geef toe: in verband met klus-/verhuizingstijd komt dat niet zoveel voor) valt het nogal op. Moet nodig eens (laten) poetsen.