newsgroupalfaromeo
Junior Member
Junior Member
Contacteer: Website

Vraag over het Inleren van sleutels CODE2 systeem

vr jul 10, 2009 17:11

'k ben net terug van een niet bevredigend bezoekje aan de lokale alfa-dealer. Ik had bij hun een nieuwe sleutel (CODE2) voor mijn 156 besteld. Bij het inleren van deze sleutel zijn ze echter één van m'n bestaande sleutels vergeten. Ik heb ze hierop geattendeerd en gevraagd dit te fixen. Zij beweren nu echter dat dit niet gaat omdat het niet mogelijk zou zijn deze bestaande sleutel opnieuw in te leren. Een sleutel die al eens ingeleerd is geweest zou niet meer opnieuw ingeleerd kunnen worden, je zou alleen nieuwe sleutels kunnen inleren. Kan één van de experts hier op het forum dit bevestigen of ontkennen? (Het liefst het laatste natuurlijk want ik voer er weinig voor weer €150,- te moeten betalen voor een nieuwe sleutel)

Thanks!

BMP
Full Member
Full Member

RE: Vraag over het Inleren van sleutels CODE2 systeem

vr jul 10, 2009 18:18

Ja ik meende eens (ergens) gelezen te hebben dat het i.d.d. eenmalig is, dit ivm diefstal fraude enz.

Gr BMP.
De vorige bella's

Alfa33 1.5 milano 1983
Afa33 1.3 s type2 1989
Alfa 155 1.8ts 1993
Alfa 156 1.6ts 1999
2000 Berlina 1971

Heden Alfa 159 1.9 JTS 2006

http://ziggo.gebruikers.eu/news.php

ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 10, 2009 18:59

Klopt, kan maar één keer.
-164 Aut. 3.0 12v

newsgroupalfaromeo
Junior Member
Junior Member

vr jul 10, 2009 19:18

Net nog wat gegoogled en ben er in ieder geval achter gekomen dat de DEC SuperScan II in staat zou moeten van het CODE2 systeem op opgeslagen sleutels te deleten. Dus ga ik maar eens bij de importeur informeren wie er zo'n ding heeft staan.

DEC SuperScan Application List Alfa Romeo

Overigens wel weer grappig als zo'n apparaat het wel zou kunnen terwijl dit via de Examiner dan niet zou kunnen.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jul 10, 2009 22:57

Och... je kan die dingen ook zo ver krijgen dat ze zonder inleren starten als je de juiste mensen kent of over de juiste software beschikt. Alfa probeert een zo moeilijk mogelijk te kraken systeem te leveren, dus hun dealers zullen ze zeker geen mogelijkheid geven om het te omzeilen. De leveranciers van alternatieve apparatuur willen meerwaarde bieden, dus die gaan hun best doen om het systeem alsnog te kraken. Code1 is ondertussen zelfs voor hobbyisten zoals ik nog te doen, dus ze blijven elkaar lekker bezig houden om te zorgen dat auto's niet al te makkelijk te jatten zijn.

Terug naar “Algemene Technische vragen”