Egbertone
Guru
Guru

Blokkerend wiel

di jul 05, 2005 08:54

Tijdens het eerste ritje na de "winterslaap" met de Bertone merkte ik dat bij stevig remmen er ergens een wiel blokkeert. Lijkt me dat het een wiel achter is maar, zeker weten doe ik dat niet. Wel trok de auto daarbij met de achterkant naar rechts.

Aan de remmerij kan het niet liggen lijkt me, achter zitten nieuwe schijven en blokken, gereviseerde klauwen, een nieuwe remdrukbegrenzer (Spider IV) en rondom Goodridge Stalen/Teflon leidingen.

Volgens mij had de auto het voor al die vernieuwingen ook al... is dit iets wat bij het model hoort... of iets anders?

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Blokkerend wiel

di jul 05, 2005 10:03

Oorzaak vermoedelijk toch je remdrukbegrenzer. Als een 105 leeg is heeft deze bij lekker doortrappen en dus ook dito afremmen wel vaker de neiging om "wat licht in de kont"te worden. Dit komt doordat je achterwielen tegen de blokkeergrens aanzitten. Ga er met twee man in rijden of gooi iets in je kofferbak en het is als sneeuw voor de zon verdwenen. :wink:

OF:
MaaK maar eens een redelijk forse stop op schoon asfalt. (Hooguit 40 km/h) auto laten staan en kijk welk wiel heeft afgetekend, dan weer je waar de "Boosdoener zit.
Als een van de voorwielen blokkeert, is het niet blokkerende wiel de oorzaak. (Als dit het geval is heeft dit dus niets met de remdrukbegrenzer te maken, maar dat wist je vast al..)

Je weet zeker dat er geen lucht in je remsysteem zit.??? Afbeelding :wink:
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op di jul 05, 2005 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Egbertone
Guru
Guru

RE: Blokkerend wiel

di jul 05, 2005 12:25

Schoon asfalt.... waar vind je dat nog in Haaglanden :blue_lol:
Ga ik toch maar naar zoeken!

Nog een rondje ontluchten kan ook geen kwaad denk ik!

Terug naar “Algemene Technische vragen”