Dat reservoir mot je gewoon met "brute" kracht lostrekken.De ate hoofdremcilinder van mijn bertone lekt tussen het reservoir en de hoofdremcilinder. Nu wil ik de ringen hier tussen vervangen, maar hoe krijg ik het reservoir los? Kan dit tevens de oorzaak zijn dat ik 2x moet pompen voor juiste remdruk? Reeds diverse malen ontlucht.
Die doppen dicht krijgen is geen makkelijke opgave. Ik heb een garagepomp er bij gehad die middels een reservoir gewoon met 10 bar remvloeistof in je reservoir staat te pompen. Ontlucht als een speer maar al die druk op je reservoir is eigenlijk niet de bedoeling. Heb destijds een grote o-ring onder de deksel gelegd en voor korte duur het maar gedaan... EZ-bleed werkt toch op onderdruk? Dan maakt het toch niet uit dat de deksels lekken?De kans is vrij groot dat je een van de aansluitingen afbreekt (AMHIK).
Het reservoir zit gewoon met twee pijpjes gedrukt in de rubbers van je hoofdremcylinder. De uiteinden van die pijpjes zijn "geflared" (kweetniehoedatheetinhetnederlands). Je moet voorzichtig trekken met enige kracht en dan wel zorgen dat allebei de aansluitingen tegelijk uit de rubbers komen. Anders breekt de eene gewoon af en dan is het einde van je reservoir.
Hoe dicht krijgen? Geen idee. Als iemand weet hoe je de twee doppen waaronder de vloeistofniveauschakelaar's (Scrabble) zitten dicht krijgt dan hoor IK dat graag ivm. EZ-Bleed.
Suc6
Dacht ik ook, maar houdt het net wel.......... gelukkig............ Druk was inderdaad wel belachelijk hoog. 2-2.5 van EZ lijkt me inderdaad veel beter. Moet ook goed af te dichten zijn. Dank voor de uitleg!10 bar op je reservoir????:schrik:![]()
Dat houdt ie niet.........
Eezibleed werkt op druk. Laatst een topje over geweest. 2-2.5 bar werkdruk is toelaatbaar en werkt goed.
Vaatje demonteren gaat vrij gemakkelijk. Niet rukken, maar rustig blokkie hout eronder en geleidelijk aantrekken, dan springt er zo een "pijpje?" uit. De andere net zo. NIET ondereen hoek aantrekken, maar haaks op de remcilinder.