op kenteken staat 33 1.5 sportwagon u9
er zit nu een 16v in zonder kat
auto komt uit 92 moet ik voor de apk er een kat onder hebben?
Volgens mij hoeven auto's van voor 1993 geen kat te hebben, wel moet je voldoen aan de co eisen voor U9 (0.5% co).op kenteken staat 33 1.5 sportwagon u9
er zit nu een 16v in zonder kat
auto komt uit 92 moet ik voor de apk er een kat onder hebben?
Dat hangt er maar net vanaf wat er op je kentekenbewijs geregistreerd staat en dus bij het RDW. Als hier E2 of U9 met Katalysator op vermeld staat, moet het bedoelde regelsysteem aanwezig zijn.Auto van voor 1-1-'96 hoeven geen emissiebstrjidingssysteem te hebben.
NEE dus.Dat hangt er maar net vanaf wat er op je kentekenbewijs geregistreerd staat en dus bij het RDW. Als hier E2 of U9 met Katalysator op vermeld staat, moet het bedoelde regelsysteem aanwezig zijn.Auto van voor 1-1-'96 hoeven geen emissiebstrjidingssysteem te hebben.
Groetjes,
Marc
Dat licht een beetje aan de algehele staat. Er zijn er die met al een probleem hebben. Heb een aantal Spider IV en 75 rijden waar heel het spul onderuit is en geen probleemvoldoet 'ie makkelijk aan die CO zonder kat?
Leg dat onderweg maar eens uit als je het kentekenbewijs mag overhandigen aan meneer de agent die je toevalligerwijs controleerd.NEE dus.
Het grote APK boek,stelt het heel simpel,kentekenregistratie(E2,K6 of U9) is NIET van belang.
1-1-'96 is de vastesgelde datum,daarvoor is een emissiebestrijdingsysteem NIET verplicht,ongeacht wat er op het kentekenbewijs staat.
klopt, als je maar wel aan de co eisen voldoet! (niet geheel onbelangrijk!! )Auto van voor 1-1-'96 hoeven geen emissiebstrjidingssysteem te hebben.
Dat houd in,er hoef GEEN kat,en GEEN lambdaregeling aanwezig te zijn.
Lambda geregeld: 0,5%CO stationair.
NIET lambda geregeld 3,5% CO stationair.
En dan neem ik aan dat het U9 op je kenteken wel van invloed is? Dus wanneer je een kat+lambda regeling weghaalt van eenklopt, als je maar wel aan de co eisen voldoet! (niet geheel onbelangrijk!! )Auto van voor 1-1-'96 hoeven geen emissiebstrjidingssysteem te hebben.
helemaal correct!En dan neem ik aan dat het U9 op je kenteken wel van invloed is? Dus wanneer je een kat+lambda regeling weghaalt van eenklopt, als je maar wel aan de co eisen voldoet! (niet geheel onbelangrijk!! )Auto van voor 1-1-'96 hoeven geen emissiebstrjidingssysteem te hebben.
auto met U9 op het kenteken dan moet je voldoen aan 0.5% en anders aan 3.5% ?
Niet dus.helemaal correct!En dan neem ik aan dat het U9 op je kenteken wel van invloed is? Dus wanneer je een kat+lambda regeling weghaalt van eenklopt, als je maar wel aan de co eisen voldoet! (niet geheel onbelangrijk!! )
auto met U9 op het kenteken dan moet je voldoen aan 0.5% en anders aan 3.5% ?