Pagina 1 van 1

startprobleem 33

Geplaatst: ma jan 04, 2010 20:01
door JeffRiesen15de
heb ik weer! gisteren was het 10 graden onder nul, 1 keer starten en lopen. dus gewoon naar mijn werk
en weer terug auto neerzetten
vanmiddag met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen!! moest gesleept worden om de motor aan de gang te krijgen:oops: :oops:
wat is dat nu weer?
iemand enig idee

RE: startprobleem 33

Geplaatst: ma jan 04, 2010 20:41
door Alfa33_1.7
Kennerlijk deed je startmotor het niet. Dit probleem ken ik ook bij een 33 van me. Heb het startrelais uiteindelijk een extra schakelaar gegeven, kennelijk heeft het contactslot of in de weg onderweg naar het startrelais van de startmotor ergens een hoge weerstand, meestal startie gewoon, maar soms niet en daarvoor heb ik de genoemde schakelaar (drukknopje).

Kijk even of er spanning op het startrelais komt te staan, als het contactslot wordt bekrachtigd. Dit zou je eerste stap kunnen zijn (let op geen versnelling ingeschakeld).

RE: startprobleem 33

Geplaatst: ma jan 04, 2010 20:53
door JeffRiesen15de
Als ik je goed begrijp draait de startmotor gewoon de motor rond maar zal ie nooit starten?

RE: startprobleem 33

Geplaatst: ma jan 04, 2010 21:05
door WhizzMan
Dat is dus de vraag.

Wat is niet starten bij jou? Draaide je motor wel rond? In dat geval, had je wel vonk? Rook het na een poosje naar benzine?

RE: startprobleem 33

Geplaatst: ma jan 04, 2010 21:18
door JeffRiesen15de
Motor draaide rond en na doorstarten rook ik benzine.
vonk niet gecontroleerd wel verdelerkap en rotor schoongemaakt en er WD40 in gespoten

RE: startprobleem 33

Geplaatst: zo jan 10, 2010 22:45
door GodsmacK
als je motor gewoon goed ronddraait en niet aanslaat kan het aan verschillende factoren liggen.simpele dingen om te controleren zijn vocht bij bougiekabels(scheurtjes),bobine bougies/benzinepomp defect of verstopt benzinefilter.dit alles heb ik weleens meegemaakt met een 33.
Hoeft dus geen dure rep te zijn of moeillijk.
Grt sander

RE: startprobleem 33

Geplaatst: ma jan 11, 2010 07:02
door JeffRiesen15de
Bougies en verdelerkap zijn inmiddels vervangen. starten gaat inmiddels redelijk.
probleem is dat de achterste carbs niet voldoende benzine schijnen te geven, planning is morgen de carbs te verwijderen en schoon te maken
is dat niet de oplossing is vervangen van carburateurs de enige oplossing vrees ik (heb ze ook bij "gezocht" staan).

Re: RE: startprobleem 33

Geplaatst: ma jan 11, 2010 07:15
door WhizzMan
Bougies en verdelerkap zijn inmiddels vervangen. starten gaat inmiddels redelijk.
probleem is dat de achterste carbs niet voldoende benzine schijnen te geven, planning is morgen de carbs te verwijderen en schoon te maken
is dat niet de oplossing is vervangen van carburateurs de enige oplossing vrees ik (heb ze ook bij "gezocht" staan).
Zorg er voor dat je in dat geval een 'revisiekitje" voor je carbs hebt. Na het schoonmaken zal je de boel opnieuw synchroon moeten stellen.

Misschien is het tot je de spulletjes hebt handiger om een flesje injectorreiniger te nemen en dat in je benzine te gooien. Met wat geluk week je daar de viezigheid genoeg mee los in je carbs om door te kunnen tot je de carbs echt netjes kan schoonmaken en afstellen.

RE: startprobleem 33

Geplaatst: ma jan 11, 2010 23:22
door JeffRiesen15de
Synchroon stellen gaat niet meer omdat een aansluitpunt is afgebroken, kwam de monteur vorige week achter.
rijden gaat matig omdat hij inhoudten stationair toerental steeds hoger lijkt te worden (nu al boven de 2200 toeren),
Heb inmiddels een paar mailtjes ontvangen o.a. van van Lingen parts denk dat ik die ga bestellen en de huidige heeeeeeeeel
lang in de week zet en doorblaas om daarna ooit weer eens te proberen.

RE: startprobleem 33

Geplaatst: wo feb 10, 2010 19:45
door jeroenbos
de carbs hebben mechanische benzine pompen
groot kans dat je membraam stuk is
gewoon een revisie setje kopen

succes groet jeroen

RE: startprobleem 33

Geplaatst: wo feb 10, 2010 20:10
door Stefan Elshout
Misschien ook valse lucht controleren, dit veroorzaakt een verhoogd stationair toerental. Daarnaast klopt de afstelling dan niet meer en kan dat zorgen voor het inhouden.