Egbertone
Guru
Guru

It's raining...

di jul 12, 2005 13:48

Het paneel van de linker deur van m'n Bertone is óf tijdens een regenbui van afgelopen week óf tijdens een wasbeurt nat geworden. Gevolg hiervan is dat het aan de onderkant iets krom getrokken was en al licht aan het schimmelen was (je verbaast je hoe snel zich schimmels vormen).

Het paneel ligt nu te drogen met een gewicht er op om het plat te houden en het lijkt er op dat het weer recht gaat komen.

Uiteraard wil ik opsporen waar het water binnenkomt maar, voordat ik het paneel weer terugplaats, wil ik deze ook tegen vocht behandelen (... wat ik natuurlijk al veel eerder had moeten doen).

Iemand suggesties wat daarvoor te gebruiken? Tectyl, Waxoil, Dinitrol??

kroehlur

RE: It's raining...

di jul 12, 2005 13:56

Zit er nog plasticfolie in je deuren? Zo niet - nu is de tijd om dat (terug) te plaatsen. Je deuren zullen nooit helemaal waterdicht zijn omdat je ramen open kunnen, hoewel het helpt om de lijsten langs de openingen boven in de deuren te vervangen.

Het water dat toch in je deuren binnenkomt moet langs een stuk plasticfolie naar de deurbodem geleid worden om vervolgens door de afwateringsgaten weg te lopen. Het is dus zaak om je deuren binnen goed te Tectyleren en de gaten open te houden. Ik had vroeger ook veel last van lekkages daar maar sinds ik de folie heb geplaatst en de lijsten vervangen istie droog.

Nu nog de roest in de deuren uit slijpen en nieuwe plaatstaal inlassen. :cry: 8)

Egbertone
Guru
Guru

di jul 12, 2005 14:17

... vergat ik er dus nog bij te zetten, het water is tussen de folie en het paneel gelopen. Folie zit er dus in, dat kan het niet zijn. Deuren staan aan de binnenzijde in de Dinitrol (van Egmond), hoef ik me dus ook geen zorgen over te maken. Raamsnorren zijn ook onlangs vervangen.

Het water komt overigens zo te zien ter hoogte van de horizontale naad tussen deur en onderzijde A-stijl binnen en loopt daar tussen folie en deurpaneel. Er zit daar wel een rubber maar, deze werkt zeker niet naar behoren.

Maar goed... het zou dus handig zijn als de panelen zelf ook "waterafstotend" zouden zijn. Wat daarvoor te gebruiken?

roel
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di jul 12, 2005 14:19

Is het beplakken met "boeklon" (of wat is dat ook alweer voor plakplastic) geen idee??

Of dat plakplastic voor op de ramen (mooi melkglazen achterzijde van je paneel :wink: )

Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

juultje
Guru
Guru

di jul 12, 2005 14:26

@Egbert, waar zit de opening van je deurrubber. (het rubber dat aan de carroserie vastzit ? Dat moet je aan de onderkant zetten. Als je het voor het mooie bij de a-stijl doet (zodat het niet opvalt) kun je daardoor ook water binnenkrijgen. Dan loopt langs de spleet het water in het hole rubber en beneden er weer uit.

Egbertone
Guru
Guru

Re: RE: It's raining...

di jul 12, 2005 14:38

@Egbert, waar zit de opening van je deurrubber. (het rubber dat aan de carroserie vastzit ? Dat moet je aan de onderkant zetten. Als je het voor het mooie bij de a-stijl doet (zodat het niet opvalt) kun je daardoor ook water binnenkrijgen. Dan loopt langs de spleet het water in het hole rubber en beneden er weer uit.
Huh :blue_confused:

Volgens mij kan het deurrubber er maar op een manier in...
Afbeelding

juultje
Guru
Guru

di jul 12, 2005 15:02

Ok je heb er nog een origineel 1 delig rubber inzitten, dan is dat niet het probleem.

SPIDERVELOCE1750

di jul 12, 2005 15:44

De deurpanelen van onze spider waren danig beschimmeld, om niet te zeggen ROT.
De bekleding op de panelen is met een klein mesje makkelijk te verwijderen zodat je het blote paneel in handen hebt en meteen ook een patroon om er een nieuw te maken.
In hardboard een perfekte copy gemaakt en zo'n 5 maal vernist met houtbeschermende vernis. Alleszinds degelijker dan het origineel, maar wel een dagje werk. De bekleding is perfect terug te plaatsen met een nietjesmachine. Mijn madam ( Kristal ) heeft bovendien ook nog nieuwe bekleding gemaakt en die zit super, die bekleding...
Manu

Terug naar “Algemene Technische vragen”