Naar aanleiding van mijn bericht op 16Vee in de tuning sectie..
Mijn 33 16V van 1991 met 170K op de teller:
Dit met:
- Squadra chip
- zonder katalysator & emissierelais.
- Vernieuwde onsteking (20.000 Km geleden)
- K&N open luchtfilter + 'airbox' met luchttoevoerslangen via bumper
Vermogen op de testbank: 135 pK, terwijl dit theoretisch 150 zou moeten zijn
Zijn er nog personen die een vermogensmeting hebben laten uitvoeren en wat zijn jullie bevindingen? Wat zou de reden kunnen zijn van het verlaagde vermogen (
p.s.
Wel heeft de auto voor ie op de testbank moest een tijdje (10 min.) stationair gedraaid en is de inlaatluchttemp gestegen daar de airbox niet 100 % dicht is.
Zou de ECU daardoor zijn ontsteking aangepast kunnen hebben dit i.v.m. pingelen en dus een lager motorvermogen gemeten is?)
De uitdraai heb ik nog niet kunnen inscannen, maar komt nog...
De gereviseerde met de carbs heb ik nog niet kunnen testen, maar deze zal vermoedelijk wel een hoger vermogen hebben.