stof
Guru
Guru

raamsnorren

za jul 16, 2005 21:47

Goedenavond :)

stof is weer een dagje aan het knutselen geweest (vooral aan 't puzzelen... godkanaries wat heb ik ook een grote bende aan onderdelen overal verspreid) prachtig gesorteerd allemaal, keurig in doosjes met erop geschreven wat erin zit... jaja, en daarom vond ik m'n raamstijltjes en de 2 raamsnorren die ik niet meer kon vinden zeker tussen een oud stuk uitlaat en 2 kapotte schokdempers... en waar ze hàdden moeten zitten, daar vond ik slechts een paar boutjes en moertjes... wie weet waarvan mag 't zeggen. Misschien kom ik ze ooit nog 's ergens te kort :D

Maar euhm, die raamsnorren... daar ging 't dus om. Ik was nl bezig om de deuren af te monteren (draaimechanismes, slotvangers + mechanismes, handgrepen, sloten, enz erin... en natuurlijk de rubbers en de raamsnorren. Maar...

weet iemand of 't nou echt de bedoeling is dat je die kale chromen strip waar de raamsnor (van het omlaagdraaibare gedeelte van 't raam van de deur dus) ingeklemd zit zomaar euh, kaal over de rand van je pas gespoten deur klemt? Zo zaten ze nl wel... maar aangezien mijn sprint vroeger al eens overgespoten is geweest en dus ook weer (deels) opnieuw is opgebouwd heb ik daar zo mijn twijfels over. Volgens mij is het eerste wat je doet als je 'm erop legt en aandrukt een paar prachtige stukjes lak eraf schrapen... en dan heb je kaal staal op kaal staal en... tegen de tijd dat je koffie hebt gezet begint 't met roesten denk ik?

Hoort daar nou echt niet iets van een rubbertje, een beetje kit of euhm, weet ik veel wat tussen? Of ben ik overdreven bezorgd om de lak te beschadigen en valt 't allemaal wel mee? Of, hoort 't inderdaad zo, en is 't inderdaad een stomme constructie, en heeft een of ander genie voor mij al een betere oplossing bedacht voor zijn restauratieproject?

Ik hoor het graag! Alles is klaar voor montage, schoongemaakt, opgepoetst, en losjes-alvast-gepast en wel maar... ik durfde 't even niet :cry:
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: raamsnorren

za jul 16, 2005 21:57

Volgens mij zit daar idd niks tussen. Dergelijk klusjes doe ik altijd met een spuitbus Wax (Carosseriewax van 3M) bij de hand. Voor de montage worden echt alle hoekjes en kieren ingespoten en na montage de overrtollige wax afvegen. Over welk type gaat het hier Stof?? Was het geen Sprintje???
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

stof
Guru
Guru

RE: raamsnorren

za jul 16, 2005 22:03

Ja, het gaat over een sprint... ( http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=2997 )

Alle andere auto's waar ik tot nu toe wel eens zoiets aan gedaan had hadden kunstof raamsnorren... en dan heb je natuurlijk het hele probleem niet. Maarja, al die mooie chromen randjes moeten er toch echt op hoor... maar ok, spuitbus waxoil kopen en monteren dus... in 1 x goed als 't ff kan, onnodig heen en weer wrikken tottie goed zit lijkt me niet gewenst :wink:

tnx! het zit wel snor hoop ik...
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Terug naar “Algemene Technische vragen”