
stof is weer een dagje aan het knutselen geweest (vooral aan 't puzzelen... godkanaries wat heb ik ook een grote bende aan onderdelen overal verspreid) prachtig gesorteerd allemaal, keurig in doosjes met erop geschreven wat erin zit... jaja, en daarom vond ik m'n raamstijltjes en de 2 raamsnorren die ik niet meer kon vinden zeker tussen een oud stuk uitlaat en 2 kapotte schokdempers... en waar ze hàdden moeten zitten, daar vond ik slechts een paar boutjes en moertjes... wie weet waarvan mag 't zeggen. Misschien kom ik ze ooit nog 's ergens te kort

Maar euhm, die raamsnorren... daar ging 't dus om. Ik was nl bezig om de deuren af te monteren (draaimechanismes, slotvangers + mechanismes, handgrepen, sloten, enz erin... en natuurlijk de rubbers en de raamsnorren. Maar...
weet iemand of 't nou echt de bedoeling is dat je die kale chromen strip waar de raamsnor (van het omlaagdraaibare gedeelte van 't raam van de deur dus) ingeklemd zit zomaar euh, kaal over de rand van je pas gespoten deur klemt? Zo zaten ze nl wel... maar aangezien mijn sprint vroeger al eens overgespoten is geweest en dus ook weer (deels) opnieuw is opgebouwd heb ik daar zo mijn twijfels over. Volgens mij is het eerste wat je doet als je 'm erop legt en aandrukt een paar prachtige stukjes lak eraf schrapen... en dan heb je kaal staal op kaal staal en... tegen de tijd dat je koffie hebt gezet begint 't met roesten denk ik?
Hoort daar nou echt niet iets van een rubbertje, een beetje kit of euhm, weet ik veel wat tussen? Of ben ik overdreven bezorgd om de lak te beschadigen en valt 't allemaal wel mee? Of, hoort 't inderdaad zo, en is 't inderdaad een stomme constructie, en heeft een of ander genie voor mij al een betere oplossing bedacht voor zijn restauratieproject?
Ik hoor het graag! Alles is klaar voor montage, schoongemaakt, opgepoetst, en losjes-alvast-gepast en wel maar... ik durfde 't even niet
