Pagina 1 van 1

LHM 145

Geplaatst: zo feb 28, 2010 15:41
door Jan M
Bij de pas aangeschafte AR145 van onze jongste zoon houd de motor, als hij nog niet warm is, in.
Ik ben inmiddels gestuit op een kapotte bobine en heb die vervangen voor een gebruikt exemplaar.
Afbeelding

Maar hij houdt nog steeds in. Toen ik het inlaattraject los had viel mij op dat bij LHM het rooster aan de motorzijde zit.
Logisch lijkt het mij dat deze aan de kant van het het luchtfilter zit, om het eventueel binnenstromende gesteente tegenhouden.
Montage ziet er nog originel uit met metalen trekbandjes, niet met slangklemmen.
Afbeelding
Ik bedoel dat rooster wat hier half getekend is.

Wie weet dit.

O ja, het betreft een 1370cc TS van januari 1998. En de auto heeft een koprevisie gehad met alle spanrollen en riemen bij de AR dealer voordat wij hem kochten.

Groet, Jan.

RE: LHM 145

Geplaatst: zo feb 28, 2010 16:07
door B-lex
Jan, volgens mij hoort dit rooster ook tegen de motor aan te zitten..heb bij mijn 145 ooit eens blaadjes er uit gevist met een pincet..was er gelijk ingezogen toen ik haar een keer startte zonder luchtfilter :oops: :lol:

Maar misschien een goed idee om eerst goed warm te rijden :lol:



Groetjes, Alex

RE: LHM 145

Geplaatst: zo feb 28, 2010 18:02
door Jan M
Hoi Alex,
Mijn logica zegt dat, de stroomrichting van de inlaatlucht in acht genomen, het rooster voor de meetinstrumenten komt om deze te beschermen.
Hij zit nu andersom. Ik heb er (nog) niet op gekeken :oops: , maar staat er een stroomrichting op?.
Groet, Jan

RE: LHM 145

Geplaatst: zo feb 28, 2010 18:42
door yuri 75 V6
Er staat als het goed is een pijl op die de doorstroomrichting aangeeft.

RE: LHM 145

Geplaatst: zo feb 28, 2010 19:43
door WhizzMan
Het rooster hoort aan de luchtfilterkant te zitten inderdaad.

Een 145 TS (iig de 1.4) houdt eventjes in als ie koud is, dat is na een paar honderd meter voorbij als het goed is. Ik heb er nu met zoveel gereden dat ik wel durf te stellen dat ze het allemaal wel doen. Je kan eventueel de sensor voor de koelvloeistof, de lambdasonde en de gasklep-positie-sensor na gaan meten of daar afwijking in zit. Je zou de ECU uit kunnen (laten) lezen om te kijken of daar nog wat uit komt. Of dat zin heeft weet ik niet zo, als ie na 500 meter gewoon goed rijdt en het ECU lampje gewoon uit blijft, zou ik me er niet al te druk over maken.

RE: LHM 145

Geplaatst: ma mar 01, 2010 15:43
door postbus31
De 1.6TS is ook wat nukkig als ze nog niet helemaal wakkers is. Meestal doe ik de eerste paar KM rustig aan, rond de 2500t/pm schakelen en zeker niet meer dan half-gas. daarna is er doorgns niets meer aan de hand.

RE: LHM 145

Geplaatst: ma mar 01, 2010 18:51
door Jan M
Heren, dank voor de reacties.

Ik heb zaterdag niet goed gekeken :oops: , de LHM is goed gemonteerd, sterker nog, hij kan niet eens andersom.

Het ECU-lampje brandt niet.
Ik heb de inlaatluchttemp.sensor nagemeten, bij 20gr C een weerstand van 2364 Ohm.
Ruim binnen de toleranties van 2280 tot 2720 Ohm. (vind dit een zeer ruime marge van gem. 2500 Ohm +/- 9%)

Geen tijd meer gehad om ook de andere sensoren na te meten, ga ik morgen doen.

Jan.

RE: LHM 145

Geplaatst: vr mar 05, 2010 19:09
door Jan M
Gisterenavond brandde ook het ECU lampje.
Vandaag bij de dealer geweest en die heeft hem voor me uitgelezen,
toen bleek dat de steker van de koelvloeistoftemp.meter los geschoten moet zijn.
Ik heb hem denk ik niet goed vastgezet. :oops:
Verder geen problemen opgemerkt.
Aan het inhouden in koude toestand gaan we dus gewoon wennen.

RE: LHM 145

Geplaatst: vr mar 05, 2010 22:14
door Forza Trentatre
Mijn 145 houdt ook in als de motor koud is. Volgens mij is dat niet iets om je zorgen over te maken. Gewoon rustig warm rijden en dan is er niks aan het handje. Gaat het trouwens om een proteo rode 145? Die heb ik namelijk zien rijden dinsdagavond op de Rotterdamse weg bij Ridderkerk. :wink:

RE: LHM 145

Geplaatst: za mar 06, 2010 08:51
door Jan M
Het gaat om deze,
Afbeelding

Komt inderdaad uit Ridderkerk