Pagina 1 van 1
Welke Koni?
Geplaatst: ma apr 05, 2010 17:45
door indy
Ik wil een set koni,s aanschaffen. Maarrr ik twijfel tussen geel of rood.
Wat is het beste voor op straat?
Zit er veel verschil tussen geel en rood?
RE: Welke Koni?
Geplaatst: ma apr 05, 2010 20:47
door Netfinity
Geel is instelbaar en rood niet. En geloof dat geel iets stugger is.
In ieder geval: geel bevalt prima op straat.
75 staat al een half jaar erg stevig op de parkeerplaats...
RE: Welke Koni?
Geplaatst: ma apr 05, 2010 21:25
door brolli21
Zoals geschreven is geel inderdaad instelbaar.
Ik heb zelf met mn 75 met gele koni's gereden,en heb die omgewisseld voor bilstein B6,zijn wat stugger als koni's,maar kosten ook iets meer.
Het is net een beetje wat je zoekt.
RE: Welke Koni?
Geplaatst: ma apr 05, 2010 21:36
door alfaqv75
het verschil was toch dat geel NAstelbaar waren (vooraf zijnde rode toch ook in te stellen maar als ze gemonteerd zitten niet meer)
je kan ook eens bij Gaz (of hoe hete dat ene uit Engeland nou ook alweer) kijken
RE: Welke Koni?
Geplaatst: ma apr 05, 2010 21:49
door Gtv4
Ik heb een stetje NOS koni rood (productie ergens in '91)voor mijn transaxle Gtv.
Die zijn idd instelbaar door een knopje in te drukken en dan te draaien.
RE: Welke Koni?
Geplaatst: ma apr 05, 2010 21:49
door indy
Ik zoek iets dat stugger is, en in combinatie met verlaging minder overhelt. Maar het moet ook geen stuiterbak worden.
Instelbaar is op zich wel leuk. Dan kun je er nog een beetje mee spelen.
RE: Welke Koni?
Geplaatst: ma apr 05, 2010 21:53
door Stefan Elshout
zowel rood als geel als zwart (oldtimer) is instelbaar. Geel van buitenaf, rood en zwart alleen met gedemonteerde demper.
Je stelt alleen de uitgaande demping af, niet de ingaande. zowel bij rood als geel als zwart.
RE: Welke Koni?
Geplaatst: ma apr 05, 2010 21:54
door Alfa Nord
Bilsteins nemen! Ingaande slag is stugger dan Koni geel. Koni geel kun je wel afstellen maar alleen de uitgaande slag! Ingaande slag blijft dus gelijk en dat is niet wat je wilt.
RE: Welke Koni?
Geplaatst: ma apr 05, 2010 22:18
door indy
Bilstein is ook intressant maar ook een flink stuk duurder.
@brolli Jij hebt ervaring met beiden. Zit er veel verschil in? In de zin van is het verschil in prijs waard?
RE: Welke Koni?
Geplaatst: ma apr 05, 2010 22:29
door MartijnGTA
Sander (Brolli21) zweert bij de Bilsteins. Tot vervelens toe.
Maar hij houdt dan ook wel van lekker hard
rijden, veren, werken, enzo....
RE: Welke Koni?
Geplaatst: ma apr 05, 2010 22:37
door B-lex
Toevallig heb ik ook met beiden gereden,
heb ooit eens met iemand mijn Bilstein B6 omgeruild tegen gele koni's.
Sander had ze eerst helemaal open, ik heb ze toen helemaal dichtgedraaid voor montage.
Ik ben beter te spreken over Koni, terwijl 99% Bilstein wil.
En mijn rijstijl is ook niet zacht
RE: Welke Koni?
Geplaatst: di apr 06, 2010 21:22
door Peterke
Ik heb gele koni's onder mijn 75 maar ondanks dat ik er erg tevreden over ben gaat er dit jaar toch een intrax setje onder.
Re: RE: Welke Koni?
Geplaatst: di apr 06, 2010 21:27
door siegerdehaan89
Ik heb gele koni's onder mijn 75 maar ondanks dat ik er erg tevreden over ben gaat er dit jaar toch een intrax setje onder.
koni/bilstein is niet te vergelijken met intrax grapjas
RE: Welke Koni?
Geplaatst: di apr 06, 2010 21:55
door brolli21
Ik vind het persoonlijk het prijsverschil wel waard,koni is dichtgedraaid op de uitgaandeslag bunkerhard,maar op de ingaande slag altijd hetzelfde.
Ik vind de ingaande slag van een koni te flauw,en een bunkerharde uitgaande slag heb je kwa wegligging weinig aan,want in bochten zal de auto gewoon door de ingaande slag gaan hellen(snap je me nog)
Maar ja,ieder zn mening,IK ga voor bilstein.
RE: Welke Koni?
Geplaatst: di apr 06, 2010 22:00
door WhizzMan
Als je een setje tweedehands koni koopt, kan je ze ook laten revalven. Dan ben je als je slim winkelt ongeveer even duur uit als voor nieuwe koni's, heb je ze gereviseerd en op de hardheid die je zelf wilt. Ook nog een optie dus.