RG

achterremmen GTV6

za jul 23, 2005 21:26

Nadat de De-Dion as gisteren is gedemonteerd ben ik vandaag maar met de achterremmen aan de slag gegaan. Ik ben de hele middag bezig geweest om de 12 bouten waar de remschijven mee vast zitten te verwijderen. Bij ééntje is dit nog steeds niet gelukt, dus daar gaat morgen de kop maar vanaf :evil:

Het volgende probleem heeft zich ook al weer aangediend, de remblokken zitten muurvast in de tangen. Hij heeft lange tijd stil gestaan met de handrem aangetrokken grrrr... :evil:
Ik krijg nu de blokken niet uit de tangen en heb ook niet voldoende speling om de schijven ertussenuit te halen :evil:
Hoe los ik dit nou weer op?

Bovendien lekken de remtangen als ik de imbus aandraai om de buitenste blokken naar buiten te trekken, of althans dit te proberen... :? Zal ik de tangen dus moeten reviseren? of andere opties?

HF

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: achterremmen GTV6

za jul 23, 2005 22:00

probeer die ene bout van je remschijf eens los te krijgen door er met een beitel een stukje in de kop te slaan en daarna proberen om de bout los te tikken. Op deze manier wil het vaak wel lukken.

kijk eerst eens of de handremhendel wel goed terug komt en eventueel inspuiten met wd40 o.i.d.

de blokken zou je los kunnen krijgen door een schroevendraaier tussen blok en schijf te tikken en dan te gaan wrikken. Dit kost je wel je remblok maar je schijf blijft wel heel (mits je met enig besef handeld natuurlijk)
als je remklauw lekt doordat je buitenste imbus lekt dan draai je ze juist te vast. Binnen en buiten blokken worden tegenovergesteld los gedraaid (de ene linksom en de andere rechtsom)

mochten ze ondanks de goede richting opdraaien toch lekken dan is het verstandiger om te reviseren. op zich zijn de achterremklauwen goed te reviseren zonder speciaal gereedschap o.i.d.

suc6
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

za jul 23, 2005 22:10

Leen anders even een remloktrekker dan weet je zeker dat je niets beschadigd..

http://www.midlock.nl/Adobe_catalogus_N ... rekker.pdf
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

RG

za jul 23, 2005 23:05

@ @lfa@lgra: Ziet er leuk uit zo'n trekker, maar moet ik dan eerste een gat in mij kofferbak flexxen om de blokken eruit te kunnen trekken :shock:

@ ravado: Handremhendel zat idd vast, maar heb ik als eerste al vrij gemaakt. Naar mijn weten draai ik de goede kant op. blokken van schijf aftrekken is bij allemaa,l behalve linksbinnen, aandraaien, toch?

morgen of overmorgen met frisse moed maar weer gestaag verder klussen 8). Gelukkig (nog) geen haast...

HF

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 24, 2005 11:21

Als je de auto hoog op krikt en assteunen plaatst onder de kriksteunen gaat de as zakken en heb je veel meer ruimte om bij de remblokken te komen. Dan moet het lukken. WD 40 en een beetje wrikken. Die remschijfbouten kun je misschien losdraaien met een goede griptang. Tik altijd met een hamer de inbusdop in de bout zodat hij er diep inzit. Daarna losdraaien. Dan gaat het bijna niet mis.

RG

zo jul 24, 2005 17:29

YES, Het is vandaag allemaal gelukt :D :D :D
Laatste bout van de remschijf was vandaag binnen 5 minuten los met behulp van een griptang. Ik heb nu de remtangen op mijn kamer liggen, te wachten op een revisie.

Waar kan ik zo'n revisiesetje kopen? Brezan? Tuynder? Remservice Utrecht?

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jul 24, 2005 19:48

remservice utrecht

gtv2.0
Newbie
Newbie

zo jul 24, 2005 20:16

kan beter nieuwe klauwen kopen reviesie bijna altijd nuteloos

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: achterremmen GTV6

zo jul 24, 2005 22:54

niet mee eens.hangt af vd staat vd klauwen.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: achterremmen GTV6

zo jul 24, 2005 23:02

niet mee eens.hangt af vd staat vd klauwen.
Precies! :D
En van de deskundigheid/ zorgvuldigheid van de reviseur. (of hoe je dat ook mag noemen :lol: )
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jul 24, 2005 23:50

de revisiemeneer/mevrouw bedoel je? :biggrin:

Terug naar “Algemene Technische vragen”