Dagelijks rijd ik momenteel een lelijke Volvo 460 op gas. Wordt nu niet gelijk boos op me, want ik heb hier een goede reden voor.
Mijn vorige bolide werd gestolen en ik moest accuut vervoer voor weinig, maar wel gas of diesel, want ik rij zo'n 45.000km per jaar...
Een vriend van me had deze auto staan als inruiler en daar kon ik zo lang in rijden. Ondanks dat het geen vermogen en geen wegligging heeft, gaat het verder best prima en er zit nog Airco in ook. Heb er nu al weer ruim 20.000km opzitten en nog geen drup olie bij hoeven doen en nog geen enkele storing gehad. Het is weer eens iets anders dan een Alfa! Die motoren van zo'n 10 jaar terug lopen eigenlijk prima op LPG.
Echter...
Ondanks dat dit hok objectief gezien best bevalt, zou ik mezelf toch liever dagelijks in een Alfa zien rondrijden. Ik kijk dan ook langzaam uit naar een 155 of zelf 156 met een G3-installatie. Er worden wel aardig wat aangeboden, maar volgens mij moet ik de 1.6 maar laten staan.
Gaat dit in de praktijk goed? Alfa 156 en LPG? Waar moet je op letten?
Qua motorrijtuigenbelasting is G3 verreweg het voordeligst, maar ik heb geen zin om iedere week bij de garage te staan.
De prijzen beginnen zo onderhand ook bereikbaarder te worden. Ik laat het afschrijven liever aan anderen over...