skoepietje
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: do feb 11, 2010 22:19
Locatie: Moorslede

Schuifdak GTV6

do jun 03, 2010 21:20

Ondertussen aan het proberen alle kleine mankementen uit de GTV te halen.


Heeft er iemand een vraagbaak liggen waar de onderdelen en samenstelling in staat voor de montage van een schuifdak

Alvast bedankt

Leo Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 20:03
Locatie: 's-Gravendeel (ZH)

RE: Schuifdak GTV6

do jun 03, 2010 22:51

Ik vraag mij af of een schuifdak echt ooit af-fabriek geleverd is, want volgens mij zijn (in ieder geval de meesten) pas in het exportland gemonteerd. D.w.z. een Hollianda dak voor de NL wagens, Webasto voor de D wagens. Ik heb hier een origineel WPL liggen, maar er staat mij niet van bij dat er plaatjes van de carrosserie bij staan. Welicht dat die op de microfiches wel stonden?

Een Hollandia heb ik er zelf in zitten en is wat "hoekiger" dan een Webasto om te zien. Een Webasto lijkt wat bak (gedeelte onder de dakplaat), wat meer fabrieksmatig gewalst qua vorm en overgang van bak naar dakplaat.

Als je nog meer info wilt over Hollandia; die zitten in Haarlem en zijn (of waren 20 jaar geleden althans) zeer behulpzaam met oplossen van problemen aan oudere daken.

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1303
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

RE: Schuifdak GTV6

do jun 03, 2010 23:58

Een GTV heeft een metalen schuif-/kanteldak. Lijkt mij dat het dan af-fabriek is, toch? Als het Webasto of Hollandia zou zijn zou het wel een glazen dak zijn geweest, maar dat is niet het geval.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
rednal
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 903
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 21:37
Locatie: Hardenberg
Contacteer: Website

Re: RE: Schuifdak GTV6

vr jun 04, 2010 07:28

Ik vraag mij af of een schuifdak echt ooit af-fabriek geleverd is, want volgens mij zijn (in ieder geval de meesten) pas in het exportland gemonteerd. D.w.z. een Hollianda dak voor de NL wagens, Webasto voor de D wagens. Ik heb hier een origineel WPL liggen, maar er staat mij niet van bij dat er plaatjes van de carrosserie bij staan. Welicht dat die op de microfiches wel stonden?

Een Hollandia heb ik er zelf in zitten en is wat "hoekiger" dan een Webasto om te zien. Een Webasto lijkt wat bak (gedeelte onder de dakplaat), wat meer fabrieksmatig gewalst qua vorm en overgang van bak naar dakplaat.

Als je nog meer info wilt over Hollandia; die zitten in Haarlem en zijn (of waren 20 jaar geleden althans) zeer behulpzaam met oplossen van problemen aan oudere daken.
Niet langer afvragen :wink: , zeker kon de GTV met schuifdak origineel Alfa geleverd worden.
Zijn er in Nederland ook wel meerdere die hem er in hebben zitten.

Ben overigens wel benieuwd of er wat aan documentatie boven water komt.
Er schijnen normaal 2 wigjes in te zitten wat het dak in gesloten toestand naar boven duwt.
Deze missen bij de mijne, met als gevolg dat de dakplaat niet vlak met het dak ligt.

In de schuifdaken van de 75 schijnen dezelfde onderdelen gebruikt te zijn.

Dus ook wat mij betreft foto's en docu van een schuifdak constructie van een Alfetta of 75.
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

skoepietje
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: do feb 11, 2010 22:19
Locatie: Moorslede

RE: Schuifdak GTV6

vr jun 04, 2010 20:22

Is inderdaad een metalen schuifdak, zal dus wel origineel zijn. Moest er inderdaad iemand of van een GTV6 of een 75 iets liggen hebben we zijn vragende partij.

Leo Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 20:03
Locatie: 's-Gravendeel (ZH)

RE: Schuifdak GTV6

vr jun 04, 2010 20:41

Ik heb het ook over een metalen "klep" zodat in jargon schijnt te heten. Die klep van mijn auto was dusdanig slecht dat ik naar een nieuwe op zoek ging en niet bij Alfa Romeo, maar bij Hollandia uitkwam en die een nieuwe klep aan de hand van het (handgeschreven met viltstift) nummer aan de onderkant een nieuwe klep heeft willen produceren destijds :thumbs:

Wat de opmerking van Rednal over het "opzetten" van de klep in het laatste stukje van sluiten of andersom het naar beneden zakken: de nieuwe klep die ik geleverd kreeg deed dit ook niet. Na wat gepuzzel bleken de ingelasste "nokken" net iets anders op zijn plek te zitten en aangepast te moeten worden. Als je er prijs op stelt zoek ik wat foto's op uit de plakboeken (pre-digitale tijdperk) Heb je de klep er bij jou al een keer uitgehaald :idea:

Gebruikersavatar
rednal
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 903
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 21:37
Locatie: Hardenberg
Contacteer: Website

RE: Schuifdak GTV6

vr jun 04, 2010 20:53

Heb hem er uit gehad, ik heb het idee dat er zo links en rechts nylon geleide- blokjes & nokjes horen te zitten.
Bij mij schuift alles gaat ijzer op ijzer op dit moment.
Kan zelf best wel veel in elkaar freubelen, maar als het principe duidelijk is wordt het allemaal wat makkelijker.
2x het wiel uitvinden is ook niet nodig :wink:

Zou overigens best kunnen dat dhollandia de fabrikant is van de Alfa schuifdaken, voor zover ik heb begrepen belever(d)en zij wel meer fabrikanten met eerste montage daken.
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

Terug naar “Algemene Technische vragen”