Ik vraag mij af of een schuifdak echt ooit af-fabriek geleverd is, want volgens mij zijn (in ieder geval de meesten) pas in het exportland gemonteerd. D.w.z. een Hollianda dak voor de NL wagens, Webasto voor de D wagens. Ik heb hier een origineel WPL liggen, maar er staat mij niet van bij dat er plaatjes van de carrosserie bij staan. Welicht dat die op de microfiches wel stonden?
Een Hollandia heb ik er zelf in zitten en is wat "hoekiger" dan een Webasto om te zien. Een Webasto lijkt wat bak (gedeelte onder de dakplaat), wat meer fabrieksmatig gewalst qua vorm en overgang van bak naar dakplaat.
Als je nog meer info wilt over Hollandia; die zitten in Haarlem en zijn (of waren 20 jaar geleden althans) zeer behulpzaam met oplossen van problemen aan oudere daken.
Niet langer afvragen
, zeker kon de GTV met schuifdak origineel Alfa geleverd worden.
Zijn er in Nederland ook wel meerdere die hem er in hebben zitten.
Ben overigens wel benieuwd of er wat aan documentatie boven water komt.
Er schijnen normaal 2 wigjes in te zitten wat het dak in gesloten toestand naar boven duwt.
Deze missen bij de mijne, met als gevolg dat de dakplaat niet vlak met het dak ligt.
In de schuifdaken van de 75 schijnen dezelfde onderdelen gebruikt te zijn.
Dus ook wat mij betreft foto's en docu van een schuifdak constructie van een Alfetta of 75.