Alfisti, ik had gehoopt het antwoord uit de oude topics te halen, maar m'n 164 heeft toch een te specifiek probleem, dus bij deze een nieuw topic.
M'n aircosysteem is afgevuld en tot voor kort werkte de climate control prima. Het probleem is dat m'n bedieningspaneel goed werkt, maar dat de aansturing van de ventilator niet meer plaatsvindt. Op het paneel is wel te zien dat de ventilator wordt "gevraagd" sneller te gaan draaien om de gewenste binnentemperatuur te realiseren, maar de ventilator geeft geen teken van leven. De zekering en het relais achter de toerenteller zijn ok, maar het relais schakelt soms een keer, maar soms ook continu.
Een persoon die er veel kijk op heeft heeft geadviseerd om de stekkers te controleren (onder de afdekkap voor de voorruit in de motorruimte), omdat de temperatuur in de buurt van de stekkers hoog op kan lopen, met als gevolg een slecht contact. Ik ga kijken of ik iets aan de stekkers kan ontdekken.
Mijn ervaring is echter dat er veel kennis aanwezig is op Alfa fora in het algemeen, dus, denk je een idee te hebben waar de storing aan kan liggen, dan hoor ik het graag. Alle info is welkom.
Bedankt.