Pagina 1 van 1

Rembrachtiger 75

Geplaatst: ma aug 02, 2010 13:11
door Alfaduce
Hallo,
kan iemand mij uitleggen wat het werkelijke verschil is tussen de rembekrachter van de V6 en de 4-cilinders.
Op verschillende foto's lijkt het mij dat de V6 een grotere vacuumpot gebruikt?

Zijn de verschillende bekrachtigers uitwisselbaar?

RE: Rembrachtiger 75

Geplaatst: ma aug 02, 2010 16:34
door DJ
Diameter V6 is kleiner echter hij is "langer" omdat het een uitvoering met een dubbel membraam is, dus iets meer bekrachtiging.
Bij mijn weten zijn ze uitwisselbaar. Bout gaten patroon is gelijk. Je zal alleen de leidingen iets moeten aanpassen.
En mogelijk dat het vorkstuk voor de aansluiting op het rempedaal anders is maar denk het niet.

Gr DJ

RE: Rembrachtiger 75

Geplaatst: ma aug 02, 2010 18:49
door AlfettaOwner
Is dat iets wat je merkt tov een TS bekrachtiger, is het de moeite van ombouw waard?

RE: Rembrachtiger 75

Geplaatst: ma aug 02, 2010 19:16
door giuliettaevo
kan niet zeggen dat ik er verschil in voelde... :(

RE: Rembrachtiger 75

Geplaatst: ma aug 02, 2010 19:52
door DJ
Heb zelf nooit een echte vergelijking gedaan waarbij alles aan de auto gelijk bleef behalve de bekrachtiger. Kan er dus niks praktisch over zeggen.
Maar in theorie zou je meer bekrachtiging moeten krijgen want groter membraam oppervlak. Nooit de moeite gedaan om na te gaan hoeveel groter.

Groeten, DJ

RE: Rembrachtiger 75

Geplaatst: di aug 03, 2010 00:56
door ravado
de v6 bekrachtiger is iets smaller dus past wat beter boven het v6 blok. De 4 cilinder past ook maar wordt wel erg krap...
Ik kan er i.i.g.. geen verschil in voelen dus dan lijkt het mij ook niet de moeite waard. Aansluiting op het rempedaal is hetzelfde.