Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

Sportremschijven voor de 33

ma aug 02, 2010 21:17

Aangezien ik een grootscheepse opknapbeurt heb gepland voor mijn 33 verderop in dit jaar wil ik ook graag andere remschijven erop. originle zijn krom en laten de blokken piepen als een dolle. Ik heb weinig verstand van deze handel en ik weet dat er hier mensen zijn die mij op dit gebied kunnen voorzien van goede info. Ik wil graag geventileerde schijven maar wat kan ik het beste nemen qua merk. Meeste is voor straat gebruik maar zo af en toe het circuit daar is ze ook niet vies van. geboord, gegroefd of intern geventileerd. En niet geheel onbelangrijk waar op te letten bij de maat?

Het gaat om mijn 33 1.4 i.e 93'

Ik ben benieuwd naar de info.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Sportremschijven voor de 33

ma aug 02, 2010 22:08

koop eerst 16V klauwen, dan kan je geventileerd schijven monteren (16v upgrade dus)

standaard kan dagene makkelijk hebben wat je vraagt, kwestie van de juiste blokken
rijdt je toch iets extremers, kies dan voor gegroefde of geperforeerde
is al heeeeeeel veel over geschreven, voor de 33 kan je bijvoorbeeld tarox nemen (maar vraag eens bij ATD, dan ben je gewoon weinig kwijt voor geboorde brembo's), OMP zou ik sterk afraden als je ook nog de nodige km's maakt... Verder heb je nog brembo, sparco, EBC, etc etc....
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Lon
Full Member
Full Member
Berichten: 268
Lid geworden op: do jan 27, 2005 21:52
Locatie: Almere
Contacteer: ICQ Website

RE: Sportremschijven voor de 33

di aug 03, 2010 14:19

Als je naast goed remmen ook nog wat langer met je blokken wilt doen zou ik gegroefd afraden tenzij je erg veel op het circuit rond rijd.

Greenstuf blokken raad ik je sterk af, je hebt inderdaad geen remstof die vast blijft zitten aan je velgen maar remt aanzienlijk minder als bv ferodo ds2500 (street legal) blokken.


Mijn 16v setup was destijds: OMP race schijven gevent, gegroefd en geperforeerd, met Ferodo ds3000 blokken en natuurlijk de staal omvlochten remslangen en de dot 5.1 rem vloeistof.
Daarmee mag je officieel de straat niet op maargoed de apk kwam ik altijd goed door, omdat met koude blokken en schijven je nog steeds goed genoeg remt tov. de standaard orginele setup.

Echter een groot nadeel: met nat weer was remmen erg listig.. door het water op de weg zijn de blokken en schijven ijskoud en de water film doet ook niet veel goeds, ik moest eerst warm remmen voordat ik met dergelijk weer kon remmen.

Nog een nadeel van dergelijke setup: je banden slijten aanzienlijk sneller. Ik haalde met moeite 10000km op alle vier de Toyo Proxes T1S bandjes en dat is extreem weinig.
Greetz,
Lon

Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV Permanent 4 (DL-ND-12)

Vroegert:
Fiat multivlaai
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Edizione Limitata (RIP)
Alfa Romeo 33 1.7 ie
Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV (DZ-VZ-31) (RIP)
Alfa Romeo 33 1.3 S ('90) (RIP)

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Sportremschijven voor de 33

do aug 05, 2010 19:23

Goed door het inwinnen van diverse informatie heb ik besloten gewone originele remschijven te nemen (wie weet een goed adres). Daarnaast weet ik dat greenstuf te leveren is met nieuwe componenten waardoor je betere remkracht hebt. Echter al bij een paar bedrijven geinformeerd maar voor mijn 33 zijn ze niet te leveren in ieder geval daar niet. Wie heeft er info waar het wel zou kunnen.

oOver ferodo hoor ik ook goede dingen misschien iemand daarover nog tips?

bedankt voor alle info zover.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Sportremschijven voor de 33

do aug 05, 2010 19:46

mail dan ATD eens, die nemen de standaard brembo schijf en boren hem nog, prijs is erg goed bij hun

ze hebben ook ferodo blokken, voor een straat 33 gewooon de 2500 nemen
greenstuff ben ik ook niet zo'n grote fan van, maar als je het toch wilt vraag dan es-international eens
je kan ook eens naar Hawk informeren
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6721
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Sportremschijven voor de 33

do aug 05, 2010 20:17

Ik heb persoonlijk goede ervaringen met Ferodo DS2500 icm 16v klauwen en standaard geventileerde schijven op de QV.
Een must voor een beetje pedaalgevoel zijn wel de staalomvlochten remslangen!

De auto zelf weegt niet zoveel, heeft geen grote bult met vermogen, maar komt met deze setup goed tot stilstand.
Hou overigens rekening met een aardige levertijd op Ferodo's.

Groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
Lon
Full Member
Full Member
Berichten: 268
Lid geworden op: do jan 27, 2005 21:52
Locatie: Almere
Contacteer: ICQ Website

Re: RE: Sportremschijven voor de 33

do aug 05, 2010 21:24

Goed door het inwinnen van diverse informatie heb ik besloten gewone originele remschijven te nemen (wie weet een goed adres). Daarnaast weet ik dat greenstuf te leveren is met nieuwe componenten waardoor je betere remkracht hebt. Echter al bij een paar bedrijven geinformeerd maar voor mijn 33 zijn ze niet te leveren in ieder geval daar niet. Wie heeft er info waar het wel zou kunnen.

oOver ferodo hoor ik ook goede dingen misschien iemand daarover nog tips?

bedankt voor alle info zover.
Greenstuf is voorzover ik me herinner voor auto's tot 750kg ... Daarom was ijn advies ook om daar NIET naar te kijken
Greetz,
Lon

Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV Permanent 4 (DL-ND-12)

Vroegert:
Fiat multivlaai
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Edizione Limitata (RIP)
Alfa Romeo 33 1.7 ie
Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV (DZ-VZ-31) (RIP)
Alfa Romeo 33 1.3 S ('90) (RIP)

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Sportremschijven voor de 33

do aug 05, 2010 21:47

Ok dan zal ik dat advies zeker op gaan volgen. Da site van ADT loopt constant vast bij mij morgen maar weer eens proberen. Bedankt voor de tips zover. Meer tips stel ik zeker op prijs ik wil het pas eind dit jaar gaan uitvoeren.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Sportremschijven voor de 33

do aug 05, 2010 23:26

ja idd, wel de 16V klauwen scoren en geventileerd gaan nemen, remt een stuk langer nog goed tov massief...
en als je dan toch bezig bent maar gelijk staalomvlochte leidingen en eens verse remvloeistof dot 4 (5.1 moet je elk jara verversen dus niet heel handig op een straatauto)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Martino
Newbie
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:53
Locatie: Eindhoven

RE: Sportremschijven voor de 33

vr aug 06, 2010 09:10

Ik had op mijn 33 16V Tarox remschijven (groeven + gaten) zitten i.c.m. OMP blokken (reed inderdaad erg weinig kms). Dat was een super combinatie van veel nauwkeurigheid in remmen en veel stopkracht.

Uiteindelijk 'standaard' blokken erop door miscommunicatie met garage en die combi werkte pas als het spul lekker 'warm' geremd was.
SCARB LidNo. 03205
‘18 VW Passat Variant R-Line (mocht geen giulia bestellen :?)
———
Vroegâh:
'01 156 1.9JTD - Blu Cosmo / Wit leer
'92 1.7 S 16V QV - Zwart uni / Zwart Recaro leer
'93 1.7 IE Sportwagon - Rood uni / Recaro's

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Sportremschijven voor de 33

vr aug 06, 2010 19:24

Goed, qua blokken ben ik er wel uit dat het ferodo 2500 of EBC redstuf gaat worden.

Staalomvlochten remleindingen gaan er ook komen uiteraard.

Remschijven ben ik nog niet helemaal uit, of standaard of geboord.

Echter hoe werkt het met het plaatsen van 16v klauwen? neem aan dat ik dan met andere remschijven zit qua maat? En zijn de klauwen 1 op 1 over te zetten?

wie heeft er nog een mooi set je 16v klauwen liggen??

ik hoor het wel.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Sportremschijven voor de 33

vr aug 06, 2010 20:42

16V remmen =andere schijven en klauwen

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Sportremschijven voor de 33

vr aug 06, 2010 21:04

16V remmen =andere schijven en klauwen

grt rogeralfa :driving:
en andere remleidingen :idea:
(zelfde fusees, diameter is ook hetzelfde, alleen schijf is dikker omdat deze van een 16V niet massief is)


OMP blokken haalde het bij lange na niet tov ferodo (daarnaast was OMP binnen 4000km weg)
en dat je standaard blokken moet inremmen om ze op temperatuur te laten komen is wel heel vreemd....
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Lon
Full Member
Full Member
Berichten: 268
Lid geworden op: do jan 27, 2005 21:52
Locatie: Almere
Contacteer: ICQ Website

Re: RE: Sportremschijven voor de 33

vr aug 06, 2010 22:22

ja idd, wel de 16V klauwen scoren en geventileerd gaan nemen, remt een stuk langer nog goed tov massief...
en als je dan toch bezig bent maar gelijk staalomvlochte leidingen en eens verse remvloeistof dot 4 (5.1 moet je elk jara verversen dus niet heel handig op een straatauto)
Als je een upgrade naar 16v remmerij gaat doen ga ik er al vanuit dat er regelmatig flink geremd gaat worden, in dat geval moet ook dot4 elk jaar ververst worden en dan is 5.1 net ff prettiger omdat je veel minder last van fading hebt.

@Gerrets: ik zou voor de ferodo's gaan. Geboord tja heb je die extra koeling nodig denk je, als je zeer regelmatig hoge temperaturen zult hebben op je schijven/blokken dan is het aan te raden anders.. zijn goede geventileerde al veel beter als wat je nu hebt.
Greetz,
Lon

Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV Permanent 4 (DL-ND-12)

Vroegert:
Fiat multivlaai
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Edizione Limitata (RIP)
Alfa Romeo 33 1.7 ie
Alfa Romeo 33 1.7 S 16v QV (DZ-VZ-31) (RIP)
Alfa Romeo 33 1.3 S ('90) (RIP)

Gebruikersavatar
Aukje&Bart
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 792
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 20:31
Locatie: Helmond

RE: Sportremschijven voor de 33

za aug 07, 2010 08:38

Als het goed is gaan er bij ons aankomende de week de 16v remmen van af, want wij gaan aankomende week aan onze 1.7 16v een nog betere rem upgrade uitvoeren.
Dus als alles lukt hebben wij deze week een setje 16v klauwen over
In ons bezit;
Alfa 156 1.8ts sw 2006 facelift
Alfa 156 1.8ts 2001
Alfa 33 1.7 QV trackday project
Maserati Biturbo
Lancia Thema 8.32 Ferrari
Gehad;
Alfa 156 GTA
Alfa 155 2.5 v6
Alfa 33 1.4 IE
Alfa 33 Imola
Alfa 156 1.8

Terug naar “Algemene Technische vragen”