Selespeedpomp slaat soms niet aan???
Geplaatst: wo aug 04, 2010 18:31
Hoi Allen,
Ik heb een probleem met mijn 156 Selespeed 2.0 uit 2000, en wat er gebeurt is dat tijdens het rijden het rode motorkapje gaat branden en dan schakeld de auto niet meer op of af.
Ik heb een week geleden al de selespeedpomp vervangen omdat, deze meer kraakte dan pompte en dus het systeem niet opdruk bracht.
Maar nu heb ik dus het probleem dat tijdens het rijden mijn motorkaplampje(rood) gaat branden en dus de auto niet meer schakelt en je de auto dus ook niet kunt starten na stilstand.
Na een bepaalde tijd kan je zo weer starten(mits de pomp weer even gelopen heeft als je bijvoorbeeld de deur opent) en verder rijden nadat als je de computer weer reset(accupolen los) en dus alles weer normaal is.
Ik ga in iedergeval even de computer van de bak uitlaten lezen maar ben benieuwd wat ik hier teweten kan komen.
Ps... heeft de pomp ook soms een stuurrelais(het lijkt mij van wel want ik neem aan dat de pomp niet direct door de computer word aangestuurd.
Ik verdacht eerst de oliedruksensor ervan op nalatigheid, maar wanneer ik de connector eraf haal en de deur open dan blijft de pomp lopen en stop pas als ik se connector weer op de sensor zet......dus deze lijkt mij goed.
bedankt alvast voor het meedenken.!!!
Ik heb een probleem met mijn 156 Selespeed 2.0 uit 2000, en wat er gebeurt is dat tijdens het rijden het rode motorkapje gaat branden en dan schakeld de auto niet meer op of af.
Ik heb een week geleden al de selespeedpomp vervangen omdat, deze meer kraakte dan pompte en dus het systeem niet opdruk bracht.
Maar nu heb ik dus het probleem dat tijdens het rijden mijn motorkaplampje(rood) gaat branden en dus de auto niet meer schakelt en je de auto dus ook niet kunt starten na stilstand.
Na een bepaalde tijd kan je zo weer starten(mits de pomp weer even gelopen heeft als je bijvoorbeeld de deur opent) en verder rijden nadat als je de computer weer reset(accupolen los) en dus alles weer normaal is.
Ik ga in iedergeval even de computer van de bak uitlaten lezen maar ben benieuwd wat ik hier teweten kan komen.
Ps... heeft de pomp ook soms een stuurrelais(het lijkt mij van wel want ik neem aan dat de pomp niet direct door de computer word aangestuurd.
Ik verdacht eerst de oliedruksensor ervan op nalatigheid, maar wanneer ik de connector eraf haal en de deur open dan blijft de pomp lopen en stop pas als ik se connector weer op de sensor zet......dus deze lijkt mij goed.
bedankt alvast voor het meedenken.!!!