Startproblemen 164 QV
Geplaatst: di sep 07, 2010 21:30
Mijne Heren,
Begin vorige maand is mijn distributieriem vervangen van mijn 164 QV 12v. Een paar dagen later had ze startproblemen! het duurde zo´n 10 seconden voordat de motor aansloeg. schokkend stationair lopen, kleine plofjes in de uitlaat. na 30 seconden liep ze normaal. Maar trap je het gas tot de bodem dan houdt ze even in. Dat gebeurd ook onder het rijden. Even inhouden bij de 3500 rpm. Zowel bij een koude als warme motor. Maar nu wordt het probleem steeds erger. Ben soms wel een minuut bezig voordat ze aan gaat....
Ben zelf op onderzoek gegaan! De volgende punten heb ik gecontroleerd:
- Een extra massa kabel getrokken van het inlaat spruitstuk naar het blok. (heb ik eerder problemen mee gehad)
- Geen lekkages gevonden in de luchtinlaat (valse lucht)
- Brandstofdruk zit tegen de 3 bar aan en als ik gas geef schiet het wijzertje een beetje omhoog. Lijkt mij OK
- Bougie kabels OK
- Verdelerkap + rotor OK
Wat mijn wel opviel is dat de brandstofdruk na ongeveer 1,5 uur nog maar op 0,4 bar stond! Kan dit een teken zijn van een lekkende injector of moet ik zoeken in de brandstofpomp?
Wat ook frappant was dat mijn linker knipperlicht bleef branden... Ook toen ik mijn sleutel uit het contact slot haalde. Dag later was het over (en de accu was leeg) Nu functioneren de knipperlichten weer normaal! Dit zal wel toeval zijn..
Kleine toevoeging, als de motor èènmaal heeft gedraaid, start ze daarna normaal. ook zit er 4 uur tussen...
Alvast bedankt,
Mvg, Ivo
Begin vorige maand is mijn distributieriem vervangen van mijn 164 QV 12v. Een paar dagen later had ze startproblemen! het duurde zo´n 10 seconden voordat de motor aansloeg. schokkend stationair lopen, kleine plofjes in de uitlaat. na 30 seconden liep ze normaal. Maar trap je het gas tot de bodem dan houdt ze even in. Dat gebeurd ook onder het rijden. Even inhouden bij de 3500 rpm. Zowel bij een koude als warme motor. Maar nu wordt het probleem steeds erger. Ben soms wel een minuut bezig voordat ze aan gaat....
Ben zelf op onderzoek gegaan! De volgende punten heb ik gecontroleerd:
- Een extra massa kabel getrokken van het inlaat spruitstuk naar het blok. (heb ik eerder problemen mee gehad)
- Geen lekkages gevonden in de luchtinlaat (valse lucht)
- Brandstofdruk zit tegen de 3 bar aan en als ik gas geef schiet het wijzertje een beetje omhoog. Lijkt mij OK
- Bougie kabels OK
- Verdelerkap + rotor OK
Wat mijn wel opviel is dat de brandstofdruk na ongeveer 1,5 uur nog maar op 0,4 bar stond! Kan dit een teken zijn van een lekkende injector of moet ik zoeken in de brandstofpomp?
Wat ook frappant was dat mijn linker knipperlicht bleef branden... Ook toen ik mijn sleutel uit het contact slot haalde. Dag later was het over (en de accu was leeg) Nu functioneren de knipperlichten weer normaal! Dit zal wel toeval zijn..
Kleine toevoeging, als de motor èènmaal heeft gedraaid, start ze daarna normaal. ook zit er 4 uur tussen...
Alvast bedankt,
Mvg, Ivo