Heel vervelend dit en ik heb het nog niet eerder meegemaakt. Na montage van de voorruit met nieuw rubber zit de ruit er mooi in, maar na een paar seconden komt de bovenzijde van het raam naar voren en zodoende sluit het rubber niet meer af op de dakrand :S
Ik vraag me nu af in hoeverre de vorm van de alu lijsten de vorm blijven bepalen. Die vorm was namelijk na jaren van gesleep en verplaatsen niet meer 100%. Het leek erop dat ik ze weer goed in vorm had. Ik heb ze inmiddels ook verder naar "de auto" toe gebogen, zodat ze mee zouden drukken (ook later nog "omhoog", maar hielp ook niet). Dit had echter ook niet het gewenste effect (behalve dan dat de vorm nu echt niet meer mooi is......). Als je met de hand in het midden boven tegen de ruit drukt dan zit alles weer mooi, maar het springt daarna direct weer terug
Op de foto is het beginstadium zichtbaar, na een paar minuten is de spleet zo'n 40 cm lang!
Voor de goede orde: we hebben het raam er vanavond dus 6x in gehad en elke keer het zelfde gedoe.
Wie heeft er een tip (ja, ik ga sowieso op zoek naar nieuwe strips ).
Roel