Pagina 1 van 1
156 probleem
Geplaatst: zo okt 24, 2010 22:30
door giulietta nero
mijn broer zijn 156 is stil gaan staan, veel erg veel wiite rook, airco deed het ineens niet meer, beslagen ramen enz, daarna anwb erbij, afslepen enz.
man van anwb zegt misschien de koppakking lek?
distributie een tandje overgeslagen?
auto start ook niet meer, draait wel rond!!!!
na het stilzetten van de auto kwam er nog zeker ruim 1 minuut witte rook uit de uitlaat{terwijl de auto al uitgezet was
wie heeft enig idee?
mvg toni
RE: 156 probleem
Geplaatst: ma okt 25, 2010 00:12
door rally33
Ik denk de koppakking
RE: 156 probleem
Geplaatst: ma okt 25, 2010 07:27
door indy
Dat klinkt idd als een lekke koppakking
Je kan het nog controlleren door een lektest te (laten doen).
RE: 156 probleem
Geplaatst: ma okt 25, 2010 09:22
door @lfa@lgra
Vrijwel zeke rde koppakking. Als je vervolgens de nodige koelvloeistof verliest komt je kachel ook droiog te staan waardoor de verwarming uitvalt. Witte rook is stoom. Heb je al naar het niveau van de koelvloeistof gekeken??
Al;s de auto zelfs stilvalt is ert sprake van een behoorlijke lekkage dus lang hoef je vast niet te zoeken. Hoop dat er niet teveel gevolgschade is. ( TE kromme kop of gescheurde kop ed.)
RE: 156 probleem
Geplaatst: ma nov 01, 2010 18:49
door giulietta nero
motor compleet overleden.....
RE: 156 probleem
Geplaatst: ma nov 01, 2010 19:56
door WhizzMan
Is de kop er al afgetrokken? Als die pakking echt goed weg is, of als de kop krom getrokken is, is je compressie ook wel weg. Dan zou je dus met een 2ehands kop en een verse pakking wellicht nog een rijdende auto hebben.
RE: 156 probleem
Geplaatst: ma nov 01, 2010 22:35
door beer75
Wil je niet bang maken maar toch:
Had iets soortgelijks bij de 75. Dacht ook eerst alleen koppakking. Kop eraf gehaald en bleek een stuk uit een zuiger te zijn geslagen + de cilinderbus zwaar ingesleten. Hierdoor was ook de koppaking eruit geblazen. De motor kon nog wel worden gestart!!
Oorzaak was een afgebroken bougie. Je zou toch de kop eraf moeten halen om te kunnen concluderen of je zuigers en/of kleppen niet beschadigd zijn denk ik.