Da's toch hardstikke mooi... en je hoort het ook in de uitlaat (bop bop bop bop bop)
Haha.... ja, da's waar@ Egbertone: vrrrrooooaaaaar bop bop vrooooaaaarrr is nog mooier !
Zou nog wel eens kunnen dat die is blijven hangen. Zou ik eerst maar controleren.Nou heb ik vorige week wel eens de choke gebruikt (doe ik anders nooit). zou die misschien niet perfect sluiten ? gaat ie ook armer lopen, niet ?![]()
Vanavond eens ff controleren.
Bedoel je een sissend geluid? Heb je de hefboompjes van de choke op de carbs handmatig teruggeduwd? Kan zijn dat je ze met de knop op het dashboard niet helemaal terugduwt.bovendien hoor ik aan die kant een licht gepuf, alsof de choke een weinig openstaat. ik vrees dus valse lucht via inlaatrubberis dit moeilijk karweitje / prijselijk karweitje ?
Gaat ie rijker van lopen, je choke sluit de luchttoevoer gedeeltelijk af (to choke!).I
Nou heb ik vorige week wel eens de choke gebruikt (doe ik anders nooit). zou die misschien niet perfect sluiten ? gaat ie ook armer lopen, niet ?
yep, een sissend geluid. bij stilleggen ook een duidelijke "pfff" vanaf die kant. choke staat zeker dicht, heb 't kabeltje losgemaakt voor de zekerheid en ze handmatig helemaal dichtgedrukt. bewegen met de carbs heeft geen invloed op 't motorgedrag, die remmenreiniger dus wel. gaat enkele seconden heel beroerd lopen en herpakt zich weer.Bedoel je een sissend geluid? Heb je de hefboompjes van de choke op de carbs handmatig teruggeduwd? Kan zijn dat je ze met de knop op het dashboard niet helemaal terugduwt.bovendien hoor ik aan die kant een licht gepuf, alsof de choke een weinig openstaat. ik vrees dus valse lucht via inlaatrubberis dit moeilijk karweitje / prijselijk karweitje ?
Om te controleren of het rubber gescheurd is... motor stationair laten lopen en dan de carburateurs een stukje naar beneden drukken. Gaat de motor anders lopen, dan zit er ergens een scheur/lek.
Inlaatrubbers en pakking inlaatspruitstuk komt ongeveer op een euro of 90 aan materiaalkosten en een hoop werk aan de- en montage.