Pagina 1 van 1

startprobleem

Geplaatst: wo nov 17, 2010 21:50
door carlo de vries
Ik ben in bezit van een AR gt bertone 1300 met een 2.0 ltr blok .
De auto start echter zeer slecht als hij een of twee dagen stil heeft gestaan , of niet en moet er
startkabels bijkomen . Hij gooit hem goed rond maar telkens dreigt hij te gaan lopen maar dan
duurt het weer min 10 sec voordat hij weer aan wil slaan .
De verdelerkap is nieuw . Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken .
mvg Carlo

RE: startprobleem

Geplaatst: wo nov 17, 2010 22:01
door indy
Brandstoftoevoer?
Misschien loopt de benzine terug naar de tank. Terugslagkepje kan helpen.

RE: startprobleem

Geplaatst: za nov 20, 2010 13:57
door carlo de vries
waar zit dat klepje , ik kan hem nl niet vinden .
De auto dreigt telkens weer aan te slaan maar dit duurt
een paar minuten , hop.end dat de accu dan weer niet leeg is .
Ze hebben vorige week een nieuwe verdelerkap erop gezet ,en nieuwe
contactpunten erop gezet . Kan daar geen probleem in zitten ?
mvg carlo

RE: startprobleem

Geplaatst: za nov 20, 2010 14:14
door giuliettaevo
als hij uiteindelijk loopt, loopt hij dan wel goed? dan zal het probleem nioet gauw in de ontsteking zitten, hoogstens verkeerde warmtegraad bougies.

busje startpiloot of remmenreiniger halen en bij het starten een klein beetje in het luchtfilter laten spuiten door een helper. Als hij dan meteen aanslaat heb je een brandstof-probleem. :wink:

RE: startprobleem

Geplaatst: zo nov 21, 2010 09:40
door carlo de vries
ik zal eens proberen , bedankt

RE: startprobleem

Geplaatst: zo nov 21, 2010 18:14
door cor
Teruglopen benzine na twee dagen hoeft geen probleem te zijn, blijft nog genoeg in de carbs staan. Hoe start je de Bert met koude motor trouwens?
Normaal kan het zonder choke, ik heb dat ding nog nooit gebruikt. Een keer of vier pompen met het gaspedaal, en daarna half gas zou voldoende moeten zijn...een beetje een gevoelskwestie.
Eenmaal warm: starten met weinig gas geven...NGKaatjes er in?

Suc6 in elk geval! :wink:

RE: startprobleem

Geplaatst: ma nov 22, 2010 18:15
door @lfa@lgra
Is een beetje carb. afhankelijk. Mijn Dellortootjes bv houden erg van een sjookje, maar dan wel met gas dicht,

RE: startprobleem

Geplaatst: ma nov 22, 2010 19:59
door carlo de vries
Ik heb ook dellortos . Moet de luchtfilter in de winter niet naar binnen staan ipv naar buiten toe gericht ?

Heeft daar waarschijnlijk niks mee te maken
mvg Carlo

RE: startprobleem

Geplaatst: di nov 23, 2010 07:17
door @lfa@lgra
Maakt voor starten niets uit. Als je niet onder omstandighden rijdt van hoge luchtvochtigheid en temp vlak. boven het vriespunt kun je het luchtfilter het beste in zomerstand laen staan. (rechtstreeks vanuit het front dus). Alhoewel bij de meeste Juultjes winterstand ook zomerstand is geworden omdat simpelweg de slang naar het blok ontbreekt. :wink:

RE: startprobleem

Geplaatst: wo nov 24, 2010 21:47
door yana artc37
Ook door poreuze brandstofslangen kan de benzine snel teruglopen, het duurt dan vrij lang eer de carbs weer gevoed worden.

RE: startprobleem

Geplaatst: wo nov 24, 2010 22:18
door WhizzMan
Als er nieuwe puntjes gezet zijn, moet je tijdstip ook opnieuw gesteld zijn. Zit de slang nog wel aan het vacuumdoosje op de verdeler? Of zit er geen vacuumdoosje op?

RE: startprobleem

Geplaatst: do nov 25, 2010 17:40
door carlo de vries
Moet je op tijd zetten op gevoel , losdraaien en wat verzetten , en luisteren naar de uitlaat of hij lekker loopt
en niet ploft .
mvg carlo

RE: startprobleem

Geplaatst: do nov 25, 2010 18:02
door indy
Heb je al geprobeerd of hij met wat remreiniger wel vlot start?

En verdeler afstellen moet eigenlijk met een stroboscoop.

RE: startprobleem

Geplaatst: do nov 25, 2010 18:22
door WhizzMan
Kontakthoek en tijdstip moet je niet "op het gevoel" afstellen inderdaad. Eerste de hoek (kontaktpuntafstand) en dan netjes met de strobo het tijdstip. Controleer vervolgens, ook met de strobo, of de vervroeging goed is.

RE: startprobleem

Geplaatst: do nov 25, 2010 18:35
door carlo de vries
oke , bedankt , ik ga er mee aan de slag.
mvg carlo