za aug 13, 2005 22:51
Het probleem is ontstaan nadat ik de kleppen geslepen heb en daarvoor dus ook de kop heb moeten verwijderen. Daarnaast heb ik de rotor, verdeler en het luchtfilterelement vervangen.
De rest heb ik gewoon teruggeplaatst en daaraan is niets gewijzigd.
De klepspelingpen en de nokkenassen staan op tijd.
De pingelsensor heb ik al geruild met een oudere, geen verandering.
De potmeter heb ik doorgemeten, deze vertoond geen onderbrekingen.
De luchthoeveelheidsmeter geeft de dezelfde weerstanden als een reserve die ik nog had liggen, verders ok.
De standaard chip teruggeplaatst, geeft hetzelfde probleem bij 4000 rpm en 0,7 bar overdruk.
De opvoerchip geeft bij 4000 rpm volgas 1,4 bar overdruk.
Benzinedruk is dan 6 bar.
De injectoren werken goed, een gelijk en mooi sproeibeeld.
De ontsteking staat op 9 en is onveranderd.
De moer van de pingelsensor heb ik zowel strak als bijna los getest, maakt niets uit.
Morgen het luchtfilter verwijderen en testen zonder.
Ik weet niet of de kleppen lekken of verbrand kunnen zijn, maar het lijkt me niet waarschijnlijk, omdat alles goed werkt tot 160.
Als hier niets uitkomt rest me niets anders dan de kop weer te verwijderen en te inspecteren.