Pagina 1 van 1

Pierburg luchtmassameter ervaringen

Geplaatst: do jan 06, 2011 21:21
door Kosta
Iemand die deze LMM al eens gebruikt heeft? Claimen een beter meting en langer mee te gaan dan Bosch .Op andere fora zijn ze er nogal lyrisch over. Een nieuwe heb je voor ca € 99,-

RE: Pierburg luchtmassameter ervaringen

Geplaatst: do jan 06, 2011 21:53
door bertonejaap
Klopt, ik heb 30.000km geleden een nieuwe Pierburg gemonteerd en de auto loopt er erg goed op. En hij is veel goedkoper dan een bosch. Je kunt het verschil zien als je in de LMM kijkt. Bij de Pierburg zit een geheel ander element.

RE: Pierburg luchtmassameter ervaringen

Geplaatst: do jan 06, 2011 22:03
door Kosta
OK, gewoon plug and play ? Of inlezen oid ?

RE: Pierburg luchtmassameter ervaringen

Geplaatst: do jan 06, 2011 23:29
door bertonejaap
het is gewoon plug en play. Je haalt de oude lmm uit de behuizing en schroeft de nieuwe er in aansluiten en gaan met die banaan.

RE: Pierburg luchtmassameter ervaringen

Geplaatst: vr jan 07, 2011 16:32
door WhizzMan
Ik heb er nu meerdere geplaatst. Werken prima.

RE: Pierburg luchtmassameter ervaringen

Geplaatst: za jan 08, 2011 20:09
door yuri 75 V6
Mijn ervaring met VAG TDI's is dat de Pierburgs inderdaad veel minder storingsgevoelig zijn. Naar het schijnt zijn de latere revisies die door Bosch zelf geleverd zijn ook prima, maar Pierburg was destijds ook nog eens stukken goedkoper.

RE: Pierburg luchtmassameter ervaringen

Geplaatst: di dec 18, 2012 12:43
door Alfa-user1983
Sinds vandaag een Pierburg LMM in me Alfa 145. Het is een ramp!!.. Stationair loopt die nu ineens 2000rpm, terwijl daarvoor met Bosch netjes 900rpm liep. De oude van Bosch had de ECU kapot gemaakt omdat de LMM niks meer doorgaf of amper wat deed. De software die in de ECU zit is niet gerekend voor een Pierburg, alleen een Bosch omdat de waardes die de LMM meet beter over een komen met een Bosch dan een Pierburg.

Het is alleen een ervaring. Hij rijd als een kanon, maar het toerental is gewoon heel erg irritant, en om de ECU anders te programmeren kan ook niet, dus als een tip.. "Geen Pierburg er in maar een Bosch"..

Re: RE: Pierburg luchtmassameter ervaringen

Geplaatst: do dec 20, 2012 11:07
door Speeder
Sinds vandaag een Pierburg LMM in me Alfa 145. Het is een ramp!!.. Stationair loopt die nu ineens 2000rpm, terwijl daarvoor met Bosch netjes 900rpm liep. De oude van Bosch had de ECU kapot gemaakt omdat de LMM niks meer doorgaf of amper wat deed. De software die in de ECU zit is niet gerekend voor een Pierburg, alleen een Bosch omdat de waardes die de LMM meet beter over een komen met een Bosch dan een Pierburg.

Het is alleen een ervaring. Hij rijd als een kanon, maar het toerental is gewoon heel erg irritant, en om de ECU anders te programmeren kan ook niet, dus als een tip.. "Geen Pierburg er in maar een Bosch"..
Heb je dan geen verkeerde ECU of verkeerde LMM geplaatst? Beide nummers goed gechecked? Alle stekkers en pennetjes in orde ?