Ik heb een gebruikte thermostaat liggen die goed werkt(e).
Maar ik meen eens gehoord te hebben dat je een thermostaat van binnen schoon en dus los kan krijgen door te koken in Soda?
klopt dit?
Weet niet voor welke auto Jeroen bedoelt maar voor een 156 1.9 jtd kruipt zo'n ding toch al richting de 75eu ex.... Itt de waterpomp die dan maar 28eu oid doet...It's a strange world...Je kunt het altijd proberen natuurlijk.
Ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval. Maar voor een paar tientjes max ga je toch niet liggen emmeren?
Dat geeft gegarandeerd ruzie met alles van aluminium, inclusief je cylinderkop. Je moet het met een base doen, niet met een zuur.Is schoonmaken met azijn, geen optie?
33jeWeet niet voor welke auto Jeroen bedoelt maar voor een 156 1.9 jtd kruipt zo'n ding toch al richting de 75eu ex.... Itt de waterpomp die dan maar 28eu oid doet...It's a strange world...Je kunt het altijd proberen natuurlijk.
Ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval. Maar voor een paar tientjes max ga je toch niet liggen emmeren?
Anyway ben benieuwd of de thermostaat er mee opknapt, trail and error Jeroen!
Grtz,fRank
ALLE soorten aluLet wel op, sommige (licht)metalen kunnen niet tegen Soda (Sommige alu's hebben dit probleem)
Inderdaad of citroenzuur. Dat ontkalkt alu beter.!!!!!!!!!!Is schoonmaken met azijn, geen optie?
Je wilt helemaal niet ontkalken, want er zit geen kalk in je koelsysteem (of heb je er slootwater in gedaan?).Inderdaad of citroenzuur. Dat ontkalkt alu beter.!!!!!!!!!!Is schoonmaken met azijn, geen optie?