Mijn zojuist aangeschafte 75 wil een enkele keer niet starten. Accu is goed, de startmotor slaat dan niet aan. Hij doet het warm of koud.
Enige idee, de startmotor die het begint te begeven ?
je kunt de sleutel er gewoon uithalen tijdens het lopen....versleten contactslot ?FF jutteren met je contactsleutel tijdens het starten. Het zit hem waarschijnlijk in de draad van de aansturing van je benzinepomp. Kijk maar eens achter de lade in je dashboard en zoek de draden waar zich een rose draad bij bevind. Check nu het stekkerblok dat er niet ver verwijderd van zit. Daar gaat het 99 van de 100 keer mis. FF een bypass en klaar.
zijn die makkelijk te verwijderen ?Dacht het wel ja, ik zou maar eens op zoek gaan naar een ander..
Dank, ik laat het door Eric Stevens doen dan weet ik zeker dat het goed gebeurd, mijn linkse handen zijn wat dat betreft niet betrouwbaar. hij gaat toch voor een beurtNou, er zijn leukere klusjes...![]()
Maar het is te doen, stuurkappen verwijderen, er zit een breekbout (schroef zonder inkeping) op de stuurkolom .Hiermee zit het contactslot vast.
Deze moet je met dreveltje eruit tikken, hier zit gewoon rechtse schroefdraad op.
Dan de stekker van het contactslot losmaken ( ik geloof bruine, groene en grijze draad)
Dan met de contactsleutel draaien zodat hij uit het stuurslot blijft.
Nu moet het contactslot er uit gaan.
Monteren; omgekeerde volgorde en voor het breekboutje neem je nu een gewoon boutje.![]()
Succes