Pagina 1 van 1

Massapunten spider 2000 veloce

Geplaatst: di mar 01, 2011 20:48
door rinco007
Ik kon het via de zoekfunctie niet vinden, maar weet iemand welke massapunten ik allemaal moet herstellen (ofwel leggen) na het overzetten van een motor?

De motor zit er nu in alleen moeten er vanaf een aantal plaatsen nog massa-aansluitingen gemaakt worden.

Het is een 1750 blok, nu in een 2000 veloce spider 1981 (ex usa)

Plaatjes zijn nog beter natuurlijk!

RE: Massapunten spider 2000 veloce

Geplaatst: di mar 01, 2011 21:32
door berlinista
exact 1.

die zit als je onder de auto kijkt thv de hulpkoppelingscilinder. Zit meestens op een tapeind van de bak en loopt naar de tunnel alwaar een bevestigingspunt zit!

RE: Massapunten spider 2000 veloce

Geplaatst: wo mar 02, 2011 07:43
door rinco007
ah....die heb ik inderdaad wel overgeschroefd..........dus die zit er......

RE: Massapunten spider 2000 veloce

Geplaatst: wo mar 02, 2011 08:51
door Giulia2000TS
Afhankelijk van de uitvoering een massa tussen inlaatspruitstuk en blok.

RE: Massapunten spider 2000 veloce

Geplaatst: wo mar 02, 2011 21:24
door berlinista
ja, die, die zit OP het blok NAAR een ander gedeelte blok. Bij de inlaat van de eerste cilinder, onderste boutje van de carburateur aan de inlaatzijde, naar het inlaatspruitstuk. dit omdat de inlaatrubbers anders zorgen dat de carbs niet geaard zijn. Ook de steun staat in rubber.

RE: Massapunten spider 2000 veloce

Geplaatst: za mar 05, 2011 18:18
door rinco007
Dank voor de reacties, deze heb ik in elk geval aangesloten.

Ik kreeg weinig respons van de startmotor en meende daar wat aan te hebben.

Niet het geval dan helaas.

RE: Massapunten spider 2000 veloce

Geplaatst: za mar 05, 2011 22:40
door wim V8
Even wat anders, maar wel over massa.
In '88 toen ik monteur was hadden we een hele reeks dezelfde nieuwe auto's die na een jaar bijna allemaal terugkwamen met stukkende
homokineten. Na een heleboel nieuwe assen en weer stukkende kwam de importeur met een berichtje van de fabriek.
Bij de hele reeks zou wat mis kunnen zijn met de massaverbinding vandaar die assenperikelen????
Wat bleek, de motor maakte geen massacontact met de carroserie en ging massa zoeken via de kogels in de assen.
Die zijn erg vet van binnen dus tijdens rijden een hoop wel en niet contact, wat vonkjes zou geven en dat zou weer inbranden op de geharde laag.
Dus allemaal kleine laspuntjes zeg maar waardoor een soort "pitting"ontstond en de assen deed verslijten!!
Vindt dat maar eens uit! Je bent gewaarschuwd.
Gr. Wim.

RE: Massapunten spider 2000 veloce

Geplaatst: zo mar 06, 2011 10:33
door rinco007
oke!! dat is wel een interessant verhaal......geloof niet dat dat bij mij het geval is, maar aan de andere kant.....even een extra massakabel naar de carrosserie als ik er nu toch goed bij kan....kan geen kwaad lijkt me...