Pagina 1 van 1

brandstofdruk 75 V6

Geplaatst: za mar 05, 2011 13:59
door Jan M
De 75-V6 wil niet starten, ik heb ontsteking.
Maar als ik benzinedruk meet gaat hij bij het kontakt aanzetten voorbij de 4bar, gelijk de hoek in.
Ik meet dit tussen de pulsatiedemper en injectorrails.Vraag 1, wat is de juiste druk?
Vraag 2, de juiste ontstekingsvolgorde?
Beide zijn niet te vinden. Betreft een V6 met motronic.
Groet, Jan

RE: brandstofdruk 75 V6

Geplaatst: za mar 05, 2011 14:31
door giuliettaevo
Benzinedruk moest bij een 164 3.0 met Motronic 3.0 bar zijn met afgekoppelde vacuumslang meen ik mij te herinneren.

Als het goed is moet de pomp ten allen tijden door kunnen blijven pompen en niet stoppen door teveel tegendruk, is dat bij jou wel goed? Dus blijft de pomp lopen als de druk zo hoog is of stopt hij? Als hij stopt zou ik zeggen dat de drukregelaar defect is en de druk daardoor dus te hoog oploopt. Dit is overigens best gevaarlijk, de slangen e.d. vinden het niet leuk als ze zo'n hoge druk krijgen en zouden kunnen knappen/scheuren. :!:

Even de retourslang eraf halen en kijken of daar benzine uitkomt als je de pomp laat lopen. Wel netjes opvangen natuurlijk, is tegenwoordig net goud... :roll:

RE: brandstofdruk 75 V6

Geplaatst: za mar 05, 2011 16:44
door Jan M
Ik heb de vacuumslang niet losgehad, maar dat maakt zoveel verschil als de heersende onderdruk in 't inlaatspruitstuk.
Dat van de retourslang heb ik nog niet gedaan, ga ik maandag doen.
tegenwoordig net goud...
en we zijn nog niet aan 't eind :cry:

RE: brandstofdruk 75 V6

Geplaatst: za mar 05, 2011 17:11
door ed
Beste Jan,

Moet je ook niet zelf doen,maar door een peverelli dan komt het goed.

gr Ed

RE: brandstofdruk 75 V6

Geplaatst: za mar 05, 2011 17:21
door Jan M
hé Ed,
Als je het niet zelf probeert, leer je ook niks bij. :)

Groet, Jan

RE: brandstofdruk 75 V6

Geplaatst: ma mar 07, 2011 19:42
door Jan M
Geen benzine uit de retourslang, druk direkt weer voorbij de 4. Dit met alleen kontakt aan.
Nieuwe (nou ja, bijna nieuw dan) benzienedrukregelaar er tussen en hij rijdt weer.
Dank voor't meedenken.

Groet, Jan.